یادداشت/ احمدفضلی

در روزهایی که همه هواداران و پیشکسوتان گنبدی منتظر حضور مربی بومی بر روی نیمکت والیبال گنبدکاووس بودند، ناگاه نام «جبار قوچان‌نژاد» مربی مشهدی با ظاهرسازی به عنوان سرمربی تیم اعلام شد.

چه کسی پای «قوچان‌نژاد» را به نیمکت والیبال گنبدکاووس باز کرد؟

به گزارش گلستان 24؛باز هم صحبت‌های ضد و نقیض از طرف مسوولان جدید تیم والیبال ایرانیان گنبدکاووس شروع شد و این بار پای پیشکسوتان والیبال شهرستان به میان آمد که در غیربومی شدن سرمربی تیم جدید والیبال گنبدکاووس 27 نفر از پیشکسوتان والیبال شهرستان نقش داشته‌اند.

در لابه‌لای صحبت‌های «نورقلی نیازی» مرد پرتلاش و خستگی ناپذیر عرصه والیبال گنبدکاووس و استان گلستان صحبت از نقش‌آفرینی 27 نفر پیشکسوت والیبال گنبدکاووس در انتخاب سرمربی تیم جدید شهرمان بود که گویا آقای سلیمانی مدیرعامل تیم ایرانیان گنبدکاووس در جواب نظر و پیشنهاد آقای نیازی عنوان کرده بودند که از 27 نفر پیشکسوت والیبال گنبدکاووس نظرسنجی شده و بر روی تک گزینه بومی به توافق نرسیدیم و مجبور به گزینش مربی غیربومی شده‌ایم.

جالب اینجاست که اگر از پیشکسوتان روی میز والیبال گنبدکاووس که فعالیت مربی‌گری نداشته باشند آماری سرانگشتی داشته باشیم شاید بیشتر از تعداد انگشتانمان پیشکسوتی را نتوانیم لیست کنیم مگر اینکه پیشکسوتانی که سال‌ها خبری از آنها گرفته نشده و حداقل در 10 سال اخیر هیچ نامی از آنها برده نشده را مدنظر قرار داده باشند.

اما پیشکسوتانی که فعالیت مربی‌گری دارند را می‌توان در لیست 17 نفره‌ای گنجاند که جمعا با پیشکسوتانغیرمربی که در بالا به آن اشاره شد لیست 27 نفره‌ای تشکیل خواهد شد که اسامی این اشخاص از زاویه دید نگارنده در ادامه آمده است:

نورقلی نیازی، حاج غفور گوکچلی، جبار دولو، حاجی نافعی، نورمحمد سرشاد، حبیب کوزه لی، خلیل آزمون، نورمحمد همتی، بای محمد دوجی و عیسی ارمشی به عنوان پیشکسوتان والیبال و طاهر قره‌داشلی، مجید آزمون، عظیم جزیده، رامین بابایی، محمود دشتی، احد ارمشی، حمید دلاور، منصور جزیده، تاجی دازگنبدی، یوسف فضلی، مسعود آزمون، رضا فرجی، حسین دوجی، جمال ایگدری، تایماز دوولو، حسین خوریانی و امیدقلیچ‌راد را نیز به عنوان مربیان والیبال گنبدکاووس می‌توان احصا کرد که در این لیست 27 نفره باشند.

حال سوال این‌جاست که آقای سلیمانی با چند نفر از این افراد تماس تلفنی برقرار کرده و نظرشان را در مورد کدام مربی بومی پرسیده و یا اینکه بر سر کدام مربیان بومی به توافق تلفنی نرسیده است؟ آیا جای تعجب ندارد که ما بخواهیم انتخاب سرمربی یک تیم که نقش مهمی در عملکرد مجموعه خواهد داشت را به صورت تلفنی بررسی کنیم و نظرسنجی تک به تک داشته باشیم؟ هر چند ما مربیانی سراغ داریم که اعلام کرده‌اند هیچ تماس تلفنی با آنها در رابطه با انتخاب سرمربی تیم گرفته نشده است.

بهتر نبود برای نشان دادن اینکه سرمربی با نظر پیشکسوتان گنبدی انتخاب شده حداقل یک جلسه نمایشی با حضور برخی پیشکسوتان برگزار می کردند و محتوای جلسات را آن طوری که پیش از این به صورت بایکوت خبری و انحصاری بدون حضور خبرنگاران منتشر می‌شد به سمع هواداران والیبال می‌رساندند. به جرات می‌توان گفت که آقای سلیمانی به غیر از چند نفر که در حال حاضر کنار تیم هستند، بقیه این لیست 27 نفره را که در بالا لیست شده حتی این اشخاص را به نام هم نخواهد شناخت.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار