با همکاری سازمان برنامه و بودجه

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: تسهیلات اقتصادی برای 119 روستای گلستان ارائه می‌شود که این تسهیلات با همکاری سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

زندگی 46.7 درصد از جمعیت استان گلستان در روستاها

به گزارش گلستان 24؛علی نصیبی بعد از ظهر امروز با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه تسهیلات اقتصادی برای 119 روستای گلستان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات اقتصادی ارزان‌قیمت به روستاییان استان گلستان و علاقمندانی که تمایل دارند در این روستاها سرمایه‌گذاری کنند تعلق خواهد گرفت تا اشتغالزایی در روستاها تداوم پیدا کند.

* استان گلستان جزو 3 استان برتر کشور از نظر جمعیت روستایی است/ درصد از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می‌کنند

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان ابراز کرد: 46.7 درصد از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می‌کنند و قریب به یک درصد از جمعیت استان گلستان را عشایران تشکیل می‌دهند.

نصیبی با بیان اینکه استان گلستان جزو سه استان برتر کشور از نظر جمعیت روستایی است، خاطرنشان کرد: سهم جمعیت روستاییان و عشایران استان گلستان در جمعیت استان بسیار قابل توجه است و استان گلستان جزو سه استان برتر از لحاظ جمعیت روستایی در کشور معرفی شده است.

وی اذعان کرد: در چهار سال آینده نیز در نظر داریم که به 119 روستای دیگر استان گلستان نیز تسهیلات اقتصادی ارائه دهیم تا اشتغالزایی در روستاها ایجاد شود و مردم از روستاها به شهرها مهاجرت نکنند.

*پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت از طریق 4 بانک صورت می‌گیرد

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان یادآور شد: مجلس شورای اسلامی موضوع پرداخت تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری به مشاغل اقتصادی واقع در روستاها را مصوب کرده است و قرار است به زودی با ابلاغ این شیوه‌نامه به استان‌ها، بحث پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در زمینه‌های اقتصادی و اشتغالزای مرتبط با روستاها از طریق چهار بانک صورت گیرد.

نصیبی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت از طریق چهار بانک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت از طریق چهار بانک از جمله بانک کشاورزی، پست‌بانک، صندوق کارآفرینی و امید و صندوق حمایت از بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که مجموعه معاونت توسعه روستایی و بنیاد علوی به عاملیت بانک سینا  با استانداری گلستان منعقد کردند ما پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به مشاغل روستاییان را بیشتر در حوزه‌های گردشگری، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، صنایع روستایی و مشاغلی همچون گلخانه‌ها را در نظر داریم.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان ابراز کرد: علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مذکور و فعالیت در روستاها می‌توانند به فرمانداری استان گلستان مراجعه کنند و با تکمیل پرونده خود و در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار