مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای همه روستاهای استان طرح هادی تهیه شده و در ۱۴۶ روستا نیز فاز نخست اجرای طرح به اتمام رسیده است.

20 میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای روستایی و شهرهای مرزی

به گزارش گلستان24؛محمدتقی زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای استان گفت: این طرح در 485 روستا شروع شده که در 146 روستا فاز نخست آن به اتمام رسیده است.

 

وی افزود: امسال هم  برای 257 روستا موافقتنامه  اجرای طرح مبادله شده که کار در این روستاها آغاز خواهد شد.

 

زمانی نژاد بیان کرد: امسال در صورت تخصیص اعتبارات 70 تا 80 کیلومتر از معابر روستایی از محل قیر یارانه ای بنیادمسکن آسفالت می شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان، یادآور شد: این طرح از سال 84 آغاز شده و در این مدت نیز 62 هزار و 888 نفر به عنوان متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: از این تعداد تاکنون 54 هزار و 235 واحد آن به بهره برداری رسیده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر مبلغ تسهیلات ساخت مسکن روستایی 18 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد  و با بازپرداخت 15 ساله است. این تسهیلات علاوه بر روستاها، شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را شامل می شود.

 

به گفته زمانی نژاد، مبلغ تسهیلات برای واحدهای روستایی و شهرهای مرزی 20 میلیون تومان است.

 

وی درباره صدور سند مالکیت روستایی هم گفت: 91 هزار و 365 جلد سند مالکیت روستایی و 2 هزار و 381 جلد هم سند مالکیت شهری توسط بنیاد مسکن استان صادر شد. هم چنین تا کنون 7 هزار و 982 قطعه زمین جهت ساخت مسکن روستایی به متقاضیان واجد شرایط (جوانان و خانواده های فاقد زمین و مسکن) واگذار شده است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار