رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: توسعه تجهیزات پزشکی گلستان 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اعتبار 20 میلیاردی توسعه تجهیزات پزشکی گلستان

به گزارش گلستان24،عبدالرضا فاضل صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور که در گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: تجهیزات پزشکی جزء لاینفک علم پزشکی و نظام خدمات سلامت شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات پزشکی بدون داشتن تجهیزات غیرممکن است و خوشبختانه و یا متاسفانه ذائقه بیماران ما نیز تغییر کرده و هر بیماری که می‌خواهد به بیمارستان مراجعه کند نخستین سوال این است که آیا آن بیمارستان مجهز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: امروز حق مردم و بیماران است که بخواهند برای درمان به بیمارستان‌های مجهز مراجعه کنند و امروز سح علم به اندازه‌ای رسیده که ربات جراح اختراع شده که نقش پزشک در عمل جراحی را حذف کرده است.

فاضل گفت: ما برای غربالگری نیز نیاز به تجهیزات داریم و با یک تست آزمایشگاهی ساده می‌توانیم به تشخیص‌های بزرگ در بیماری برسیم که سرعت و دقت درمان را افزایش داده است.

وی گفت: بعد از آغاز طرح تحول سلامت، به طور قطع با ورود تجهیزات پزشکی به کشور و اقدامات بزرگی که در این زمینه انجام شد، باعث شد دغدغه مردم در حوزه درمان کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان طی نیمه اول سال 96 توانستیم کار خوبی را انجام دهیم که بازدید از بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی و خرید تجهیزات پزشکی را در دستور کار قرار دادیم.

فاضل تاکید کرد: سامانه الکترونیک را طراحی کردیم که نظارت و ارزیابی را در حوزه تجهیزات را داشته باشیم و مدیریت تجهیزات پزشکی استان به صورت دوره‌ای از تمامی بیمارستان‌ها پایش تجهیزات را انجام می‌دهند.

وی گفت: اگر بخواهیم در طول درمان بیماران بخواهیم تمام تجهیزات پزشکی که نیاز است را برآورده کنیم برآورد قیمت ما در سال جاری 20 میلیارد تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: توانستیم با پایش درست، این مبلغ را به یک پنجم کاهش دهیم تا پزشکان فعالیت پزشکی خود را به محو احسن انجام دهند.

فاضل بیان کرد: در استان گلستان تولید ارتوپدی، دارویی و یخچال‌های منفی 80 درجه، تولید سرنگ و تجهیزات پزشکی در شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود که ما نیز از این تولیدات استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در شهرستانی بوده که پزشک متخصص را نداشتیم اما وسایلی در آن شهرستان وجود داشت که بدون استفاده بود که با روش مدیریتی درست توانستیم تجهیزات را به مرکزی که قابل استفاده باشد منتقل کنیم.

فاضل بیان کرد: تجهیز اورژانس تروما را در بیمارستان گنبدکاووس را در هفته دولت اجرا کردیم که با ساخت این اورژانس با یک و نیم میلیارد کار بزرگی در حوزه پزشکی در شرق استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: یکی از ملزومات حفظ وحدت در استان گلستان، توجه به تمام مسائل اقوام مختلف در استان است که در حوزه سلامت در شهر بندرترکمن و کلاله دو کلینیک مجهز را افتتاح کردیم.

رئیس انشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: نداشتن دستگاه هی‌تک از جمله مشکلات ما است که در شرق استان سی‌تی اسکن دولتی نداریم و سی‌تی آنژیوگرافی در استان نداریم و دستگاه شتاب‌دهنده خطی در استان یکی است و این در حالی است که آمار سرطان در استان گلستان آمار بسیار بالا و از استان‌های صدر کشور است.

فاضل گفت: استان گلستان همیشه از تخت‌های بیماران سرطانی محروم بوده و کاری که در این مدت انجام دادیم، برگزاری مناقصه‌ای بود که انجام شد تا بتوانیم تعاملی را با شرکت‌های وابسته به وزارتخانه داشته باشیم تا با تعرفه دولتی این تجهیزات را وارد استان گلستان کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم طی دو ماه آینده ورود تجهیزات های‌تک به استان گلستان آغاز می‌شود تا بتوانیم خدمات درمانی مناسبی را به بیماران سرطانی استان ارائه دهیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار