معاون وزیر بهداشت:

معاون وزیر بهداشت گفت: ما تنها ناظر بر عملکرد بخش دولتی نیستیم و باید به بخش خصوصی نیز نظارت کنیم اما هنوز نظارت ما در بخش دولتی کامل نیست.

کمبود منابع از بزرگترین مشکلات در حوزه سلامت

به گزارش گلستان24،غلامرضا اصغری صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور که در گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: خدمات ارزشمندی در حوزه سلامت با طرح تحول سلامت اتفاق افتاده که نقش تجهیزات پزشکی در این زمینه بسیار پررنگ و تعیین کننده بوده است.

وی ادامه داد: امروز ما وضعیت بهتری را نسبت به گذشته در سطح بیمارستان‌ها داریم و اینکه اولویت دولت به حوزه سلامت اختصاص یافت جای تقدیر دارد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آنهایی که تجهیزات پزشکی را در زمان تحریم به چند برابر قیمت می‌فروختند باید امروز سرشان پایین باشد و با وجود آنکه نظام از آنها می‌گذرد اما هر جایی باشند بالاخره برخورد لازم با آنها انجام می‌شود.

اصغری گفت: متاسفانه با وجود حل این مشکل در بسیاری از تجهیزات پزشکی اما هنوز در بخشی از تجهیزات، همان مشکلات وجود دارد و باید ما این موضوع را سامان دهیم و انشا‌الله سامان خواهیم داد.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه سلامت کمبود منابع است و بخشی از آن نیز بالا بودن هزینه است و سوال اینجاست چرا تجهیزات پزشکی که می‌تواند با نصف قیمت در بازار وجود داشته باشد باید با قیمت بالا عرضه شود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از موضوعات این است که ما تنها ناظر بر عملکرد بخش دولتی نیستیم و باید به بخش خصوصی نیز نظارت کنیم اما هنوز نظارت ما در بخش دولتی کامل نیست.

اصغری گفت: ما به دنبال توانمند کردن حوزه نظارتی هستیم تا بتوانیم مدیران استان‌ها با قدرت بیشتری در حوزه تجهیزات پزشکی عمل کنند.

وی اضافه کرد: ما مورد اعتماد مردم هستیم و باید نظارت را در تمام حوزه‌ها داشته باشیم و باید با افرادی که کالای پزشکی قاچاق را وارد کشور میکنند مبارزه کنیم و نظارت کنیم آیا تجهیزاتی که به مردم فروخته می‌شود آیا استاندارد است یا خیر و آیا قیمتی که ارائه می‌شود قیمت حقیقی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: من از مدیران استان‌ها تقاضا دارم که هیچ مماشاتی با کسی که در حوزه سلامت تخلف می‌کند نداشته باشید و با قدرت با آنها برخورد کنید.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار