مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت از کشف 80 میلیارد تومان کالای پزشکی غیرمجاز و تقلبی در کشور خبر داد و گفت: بخشی از آن در داخل کشور تولید می‌شود.

کشف 80 میلیارد تومانی کالای پزشکی غیرمجاز

به گزارش گلستان24،محمود بیگلر صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور که در گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: 22 درصد از بازار تجهیزات پزشکی ایران در اختیار برندهای آمریکایی است.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: 202 هزار قلم کالای پزشکی در سیستم ما ثبت شده که 21 هزار قلم کالا در سایت وزارتخانه قیمت‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: باید به بخش خصوصی حساس شویم که فاکتورها بر اساس این سیستم طراحی کند و گزارش‌های مکرر از علوم پزشکی استان‌ها داریم که در این بخش دچار مشکل هستیم و باید سیستم نظارتی در این بخش افزایش یابد.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: از 21 هزار قلم کالای ثبت شده، 14 هزار قلم تجهیزات وارداتی و 7 هزار تولیدی است که قیمت گذاری آن انجام شده است.

بیگلر بیان کرد: این بهم ریختگی که در سطح تجهیزات پزشکی وجود دارد و برچسب‌گذاری انجام نمی‌شود، مردم را دچار مشکل کرده که باید دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها نظارت بر این موضوع را افزایش دهند.

وی افزود: متاسفانه یکی از مسائلی که در بیمارستان‌ها با آن مواجه هستیم این است که گاهی اوقات دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی بیش از یک ماه است که خراب شده و بعد از این مدت گزارش خرابی دستگاه ارائه می‌شود که با راه‌اندازی سامانه نظارت الکترونیک، این ضریب خطا و اشتباه و اعلام خرابی تجهیزات با مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت تصریح کرد: 80 میلیارد تومان کالای پزشکی غیرمجاز و تقلبی با اقدامات وزارت بهداشت در کشور کشف شده است که بخشی از آن در داخل کشور در حال تولید است.

بیگلر در پایان گفت: امسال 10 میلیارد تومان با سازمان غذا و دارو تفاهمنامه امضاء کرده‌ایم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار