با حضور معاون وزیر بهداشت

بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور از صبح چهارشنبه به مدت دو روز و با حضور معاون وزیر بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان آغاز شد.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی در گرگان

به گزارش گلستان24،در این همایش علاوه بر غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو؛ محمود بیگلر مدیر کل ملزومات و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه مدیران کل و مدیران اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور حضور دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در آغاز این اجلاس گفت: تجهیزات مدرن و پیشرفته باید در کنار خدمات بهداشتی به جامعه ارائه شود.
عبدالرضا فاضل افزود: امروز دغدغه مردم باید تنها بیماری باشد و تجهیز بیمارستان ها و مراکز ارائه خدمات درمانی به گونه ای باشد که مراجعین مشکلی در این بخش نداشته باشند.
وی تصریح کرد: بعد ازاجرای طرح تحول سلامت در استان، ضروری بود که تجهیزات مدرن و پیشرفته برای مراکز درمانی فراهم شود و در این بخش به عدالت در توزیع ملزومات پزشکی توجه شد.
دکتر فاضل ادامه داد: بازبینی تمامی ملزومات و تجهیزات پزشکی در راستای افزایش کیفیت، طراحی سامانه الکترونیک، نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی و نیازسنجی از اقداماتی بود که در شش ماه نخست امسال در استان انجام شد.
وی گفت: برآورد نیازسنجی در استان 200 میلیارد ریال بود، اما با مدیریت و برنامه ریزی این میزان به یک چهارم کاهش یافت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: حمایت از واحدهای تولیدی یکی از دیگر خدمات در بخش بهداشت و درمان بوده است.
در حاشیه این اجلاس از روز گذشته نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی به مدت سه روز در محل نمایشگاه دائمی استان گلستان در گرگان گشایش یافته است.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار