مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی نقاشی آیات خبر داد و گفت: این جشنواره سوم بهمن امسال در گلستان برگزار می شود.

برگزاری جشنواره ملی نقاشی آیات در مرکز گلستان

به گزارش گلستان24،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: این جشنواره به منظور رقابت در عرصه خلاقیت‌های هنری و در راستای معرفی ایده‌های اصیل و شناخت آثار برتر در حوزه مفاهیم قرآنی برپا می شود.

 

وی با بیان این نکته که تلاش می شود تا با برگزاری این جشنواره فضای مناسبی در راه توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت ایجاد شود، افزود: دومین جشنواره ملی نقاشی آیات به صنف یا گروه خاصی از هنرمندان و فعالان قرآن و عترت محدود نمی‌شود و تمام جامعه مرتبط با موضوع را دربرمی گیرد.

 

حجت الاسلام فضیلت،احسان و نیکی، پرهیز از ناپاکی، امید، نشاط، آفرینش و خلقت، خودباوری، وحدت اسلامی، ظلم‌ستیزی، صلح و دوستی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، خانواده، تمثیل و قصص قرآنی، رستاخیز، تفکر، تعمق و انس با طبیعت، توکل، مقاومت و پایداری، نماز و نیایش، آسیب‌های اجتماعی، تولید و اشتغال (اقتصاد مقاومتی) را به عنوان موضوعات جشنواره مطرح کرد.

وی تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه‌ قرآن و عترت و نشر آن، توسعه و ترویج هنرهای قرآنی در حوزه‌ ملی و بین‌المللی را به عنوان  اهداف جشنواره نام برد و افزود: ارتقا همه‌جانبه و تأکید بر اهمیت هنرهای قرآنی از طریق ایجاد فضای رقابتی، زمینه سازی برای تبادل تجربه فی‌مابین شرکت‌کنندگان در گستره‌ ملی، نمایش و چاپ آثار برای ترغیب و تشویق هنرمندان و حمایت از هنرمندان جهت خلق آثار هنری متناسب و قابل تأمل در عرصه فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در توضیح تکنیک، شیوه و تعداد آثار، گفت: از هر هنرمند حداکثر پنج اثر پذیرفته می‌شود؛ تکنیک و شیوه ارائه اثر، آزاد است.

وی آغاز ثبت‌نام و دریافت تصویر آثار جشنواره را یکم مهرماه اعلام کرد و افزود: علاقمندان تا یکم دی ماه مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس استان گلستان-گرگان-بلوار شهید شکاری-ضلع شمالی تالار فخرالدین اسعد گرگانی – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان - دبیرخانه جشنواره ملی قرآنی نقاشی آیات ارسال کنند.

حجت الاسلام فضیلت درباره روش ارسال و انتخاب آثار، خاطر نشان کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌بایست نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و بارگذاری و ارسال تصویر آثار به سایت جشنواره به آدرس ayatfest٩٦.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

وی با بیان این نکته که انتخاب آثار در دو مرحله صورت می‌پذیرد، افزود: ابتدا هیات انتخاب  آثار دریافتی را بررسی و نتیجه آن را به اطلاع هنرمندان می رساند و در مرحله دوم هنرمندان منتخب اثر نهایی را آماده و به دبیرخانه جشنواره برای داوری نهایی تحویل می‌دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر این نکته که شرکت در جشنواره محدودیت سنی ندارد، اظهار کرد: اعلام اسامی به عنوان پذیرش قطعی اثر تلقی نمی‌شود و شرکت‌کنندگان می‌بایست در تاریخ معین نسبت به ارسال یا تحویل اصل اثر به دبیرخانه اقدام کنند، در غیر این صورت آثار ایشان از جشنواره حذف خواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت در خاتمه تاکید کرد: تاریخ خلق اثر باید از ابتدای سال ١٣٩٤ به بعد باشد، صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت‌کننده است، آثار تقلیدی و کپی شده موردپذیرش نیست و مسئولیت اصالت آثار بر عهده شرکت‌کنندگان است. در صورت نقض آن؛ ارسال‌کننده مسئول بوده و هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه دبیرخانه جشنواره نخواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار