کارگاه کشوری اجرای سند کاهش بیماری های غیرواگیر در برنامه سلامت شغلی با حضور دکتر پاشا مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت و مدیران بیماری‌های غیرواگیر و روسای گروه و کارشناسان مسئول بهداشت حرفه ای و طب کار سراسر کشور در گرگان آغاز به کار کرد.

برگزاری کارگاه کشوری اجرای سند کاهش بیماری های غیرواگیر در گرگان

به گزارش گلستان24؛مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در این کارگاه آموزشی با اشاره به همیت نیروی انسانی در پیشرفت کشور، گفت: برنامه ادغام سلامت محیط در سلامت شغلی آغاز شده است.

دکتر احمد کوشا با بیان اینکه اکثر مرگ و میرها در کشور مربوط به بیماری های غیرواگیر است، افزود:  در این شرایط باید بر روی فرهنگ سازی مردم کار کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار در سال 94، 44.13 درصد از مرگ و میرها در کشور مربوط به بیماری های قلبی و عروقی، 15.19 درصد مربوط به سرطان، 10.26 درصد مربوط به حوادث، 5.4 درصد مربوط به دیابت و 6.99 درصد مربوط به بیماری های تنفسی بود.

وی در ادامه گفت: سازمان بهداشت جهانی 9 هدف را برای کنترل بیماری های غیرواگیر در قالب 35 شاخص در نظر گرفت تا در نهایت در سال 2025 میزان مرگ و میر زودرس(30 تا 70 سالگی) 25 درصد کاهش یابد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: ما این کار را در ایران در قالب اهداف 13 گانه تدوین کردیم که 9 هدف مشابه اهداف سازمان بهداشت جهانی است.

وی در ادامه به بیان جزئیات اجرای این اهداف پرداخت.

کارگاه کشوری اجرای سند کاهش بیماری های غیرواگیر در برنامه سلامت شغلی روزهای 23 و 24  مهرماه در هتل شهاب گرگان در حال برگزاری است.

/ ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار