رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر گلستان با کمبود تخت های شیمی درمانی مواجه است، گفت: گلستان به ۱۰۰ تخت شیمی درمانی نیاز دارد.

وجود چهار هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در گلستان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا فاضل، پیش از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه استان در خصوص بیماری سرطان، اظهار کرد: قدم اولی که ما می توانیم برای بیماری سرطان برداریم بحث غربال گری است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ و تغذیه جامعه را تغییر داد، افزود: در حال حاضر آموزش های در خصوص سرطان سینه، روده بزرگ و گوارش در  مراکز بهداشت در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گلستان گفت: با توجه به اینکه مردم ما از نام سرطان وحشت دارند ما نمی توانیم با ترس مردم را به سمت غربال گری بکشانیم تا پیش گیری کنند.

وی افزود: در گنبد مرکزماموگرافی با اعتبار حداقل یک میلیارد تومان راه اندازی شد.

کمبود دستگاه شتاب دهنده خطی یکی از مشکلات بیماران سرطانی است

فاضل با بیان اینکه در حال حاضر گلستان با کمبود تخت های شیمی درمانی مواجه است، اظهار کرد: کمبود دستگاه شتاب دهنده خطی در استان یکی دیگر از مشکلات ما برای بیماران سرطانی است.

وی  با اشاره به این که شیمی درمانی در دو بخش سرپایی و بستری انجام می شود، افزود: در حال حاضر بیمارستان پنج آذر گرگان از  ۲۳ تخت برای بخش بستری و ۳۰ تخت شیمی درمانی سرپایی برخوردار است و این در حالی است که گلستان نیازمند به ۱۰۰ تخت شیمی درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ما نیازمند به افزایش تخت شیمی درمانی برای بیماران استان هستیم که در سفر معاونت وزارت بهداشت به استان قول داده شد که تا پایان امسال تخت های شیمی درمانی حداقل به دو برابر برسد و دستگاه شتاب دهنده خطی افزایش پیدا کند.

وی از وجود چهار هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: در بین خانم ها سرطان سینه و در بین آقایان سرطان روده بزرگ شایع ترین بیماری است.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار