یادداشت/ محمد مهدوی

سیدمناف هاشمی هشتمین استاندار گلستان مدیری موفق است که می‌تواند با بهره‌گیری از خردجمعی کارنامه خوبی را برای مدیریت خود ثبت کرده و گلستان را با سرعت بیشتری به سمت توسعه پیش ببرد.

هاشمی یکی از سیاستمداران معتدل شناخته می‌شود

به گزارش گلستان24؛بالاخره و پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر پرونده انتصاب استاندار گلستان،  سید مناف هاشمی به‌عنوان نماینده عالی دولت در نگارستان ایران منصوب شد.

هاشمی هشتمین استاندار گلستان محسوب می‌شود که تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی ارشد در انستیتیوی کارولینسکاسوئد در رشته شهرسازی به پایان رساند و سپس موفق به کسب مدرک دکترای برنامه‌ریزی شهری شد.

هاشمی از استادان دانشگاه است و به‌عنوان یکی از سیاستمداران معتدل شناخته می‌شود.

عملکرد وی در مسئولیت‌هایی همچون معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری یا مدیرکل تشخیص و وصول درآمد در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف و همچنین سرپرستی وزارت ورزش و جوانان و مدیر کل برنامه و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نشان داده که مدیری موفق است.

هاشمی تجربه کار در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و اعتدال را دارد و همین امر باعث شده که با فعالان سیاسی احزاب اصلاح‌طلب و اصول‌گرا ارتباطات خوبی برقرار کند هر چند که بدون شک راه سختی در پیش روی استاندار جدید گلستان قرار دارد.

گلستان با موقعیتی استراتژیک و ظرفیت‌هایی مانند گردشگری‌، صنایع دستی، کشاورزی و دامپروری توانمندی‌های خاصی دارد که باید از آن‌ها به نحو احسن بهره برد.

لازم است تا سیدمناف هاشمی با همفکری نخبگان برنامه‌ای کامل و جامع در خصوص استفاده بهینه از این توانمندی‌ها تدوین کند.

وی می‌تواند با شناخت نقاط مثبت و منفی استان و البته تکیه بر خرد جمعی، راهکارها و برنامه‌هایی مدون برای تقویت نقاط قوت و ترمیم شکاف‌های موجود ارائه دهد و با حرکت در راستای وحدت به سوی آبادانی و توسعه گلستان گام بردارد.

همچنین نباید استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی و البته نماینده ولی‌فقیه در گلستان را فراموش کرد که مجموع این اقدامات و تعامل‌ها می‌تواند کارنامه آقای استاندار را در گلستان پربار کند.

در پایان امید است با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و خارج از فضاهای سیاسی و با نگاهی توسعه محور به نیروهای با تجربه و جوانان توانمند استان، شاهد رقم خوردن گلستان توسعه یافته باشیم.

مهدوی فعال اجتماعی

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار