مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان:

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان گفت که طرح آمارگیری از وضعیت صنعت زنبورداری استان با مشارکت 300 کارشناس پهنه زیرپوشش این سازمان در حال انجام است.

برآورد افزایش 10 درصدی تولید عسل در گلستان

به گزارش گلستان24؛غلامعلی هلاکو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: اجرای این طرح تا یکم آبان امسال ادامه دارد و زنبورداران در فرصت باقی مانده با کارشناسان مراجعه کننده برای جمع آوری اطلاعات همکاری داشته باشند.
وی همچنین از زنبورداران خواست که از کوچ دادن کلنی های زنبور عسل در زمان اجرای طرح آمارگیری، خودداری کنند.
به گفته وی؛ در اجرای طرح آمارگیری زنبورعسل اطلاعات از جمله میزان تحصیلات زنبوردار، میزان تولید، نوع کندو و تعداد کندو از پرورش دهنده دریافت می شود تا سازمان جهادکشاورزی استان طبق آن برنامه حمایتی خود را برای رونق این صنعت انجام دهد.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان در این استان 3 هزار و 200 تن پرورش دهنده زنبورعسل با 149 هزار کلنی وجود دارد.

* برآورد افزایش 10 درصدی تولید عسل در گلستان 
هلاکو گفت: برآورد می شود میزان تولید عسل در این استان امسال 10 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته باشد.
وی افزود: سال قبل زنبورداران گلستان یکهزار و 423 تن عسل تولید و روانه بازار مصرف کردند.
به گفته وی؛ سرانه مصرف عسل در گلستان 900 گرم است و از تولید عسل سایر استانها هم برای تامین نیاز گلستانی ها استفاده می شود.
طبق گزارش مدیریت امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان در این استان 4 واحد بسته بندی عسل و یک واحد بسته بندی عاج موم و حدود 10 واحد ساخت کندو فعال است.
استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن نواحی جنگلی، وجود دشت و کشت متنوع گیاهان زراعی و باغی جزو مناطق مساعد رونق زنبورداری در کشور به شمار می رود که باید این صنعت مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار