نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان گلستان از نظر نیروی انسانی در حوزه استاندارد مشکل داریم و نیاز است مجوزهای لازم در این بخش صادر شود و برخی از تشکیلات سازمانی باید در شهرستان‌های استان گلستان توسعه پیدا کند.

استاندارد از کالاهای غیرمرغوب جلوگیری کند و مانع ورود کالای بی‌کیفیت در کشور شود

به گزارش گلستان 24 ؛ نورمحمد تربتی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی استاندارد اظهار داشت: استادارد یک موضوع مهم در زبان بین‌الملل است و اثر بسزایی در تجارت، خدمات و تولید دارد.

وی تصریح کرد: شهروندان با استاندارد اطمینان حاصل می‌کنند که چیزی را که خریداری می‌کنند سالم و باکیفیت است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرن 21 از نظر کارشناسان قرن کیفیت است، یادآور شد: از نظر کیفیت همه به دنبال این هستند که رقابتی در جهان ایجاد شود و بتوانند در این فضای رقابتی موفق شوند.

تربتی‌نژاد افزود: در برنامه ششم توسعه و چشم انداز کشور به استاندارد توجه شده و برای اینکه بتوانیم از اقتصاد نفتی خارج شویم باید به استاندارد توجه کنیم.

تربتی نژاد افزود: در اقتصاد مقاومتی باید به استاندارد در کالا، استاندارد در خودروسازی، کاهش تلفات انرژی و ایجاد استاندارد زنجیره تولید مواد غذایی توجه شود.

وی با بیان اینکه در مجلس در پاسخ به این سوال که  آیا می‌توانیم محصولات تراریخته تولید کنیم بحث شد، افزود: در این رابطه  استاندارد با ایجاد زنجیره تولیدی نقش دارد و استاندارد می‌تواند یک شاخصی باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  از نظر کنترل کیفیت کالاها، استاندارد تعیین‌کننده است و در صادرات یکی از مشکلاتی که داریم این است که کالای ما کیفیت خوبی برای صادرات ندارد.

تربتی نژاد افزود: استاندارد از کالاهای غیرمرغوب باید جلوگیری کند و از سوی باید مانع ورود کالای بی‌کیفیت در کشور شود.

وی با بیان اینکه در حوزه استاندارد رتبه بیست سوم در بین کشورهای جهان را داریم، تاکید کرد: آزمایش کالا و صدور نشان استاندارد یکی از وظایف استاندارد است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید امکانات بهتری را برای سازمان استاندارد در استان درنظر گرفت، گفت: اگر استاندارد را یک امر مهم در زندگی بشریت می‌دانیم باید این تجهیزات را برای کارشناسان حوزه استاندارد فراهم کنیم.

تربتی نژاد یادآور شد: در استان گلستان از نظر نیروی انسانی  در حوزه استاندارد مشکل داریم و نیاز است مجوزهای لازم در این بخش صادر شود و برخی از تشکیلات سازمانی باید در شهرستان‌های استان گلستان توسعه پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم مرکز ملی استاندارد بتواند با ظرفیت قانون و حمایت دولت اهداف و برنامه‌هایی که دارد برسد.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار