مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 کشور مستقر در گلستان گفت که مجموع بارگیری در پایانه های ریلی استان گلستان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از 9 درصد رشد برخوردار است.

بیش از 50 درصد از صادرات و واردات استان از طریق راه آهن صورت میگیرد

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدرضا قربانی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: امسال 127هزار تن کالا در پایانه های ریلی گلستان بارگیری شده است. 
به گفته وی؛ 60 هزار تن کالای بارگیری شده در پایانه های ریلی استان گلستان مربوط به صادرات و واردات کالا و بخشی ترانزیت بوده است. 
طبق گزارش سید ابراهیم حسینی مدیرکل گمرکات استان گلستان بیش از 50 درصد از صادرات و واردات این استان از طریق راه آهن با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان صورت می گیرد که با ایجاد زیرساخت های راه آهن در اینچه برون این ظرفیت در سال های آتی قابل افزایش است. 
اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نقطه مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان به راه آهن 2 کشور ترکمنستان و قزاقستان در آذرماه 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور انجام شد.
اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان است که در شرق استان و در فاصله 80 کیلومتری شمال شرق گرگان و در مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد. 
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 کشور مستقر در گلستان به برنامه افزایش بارگیری راه آهن استان تا سال 1414 هم اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی که انجام شده میزان بارگیری از راه آهن گلستان در سال 1414 به سالیانه 6 میلیون و 775 تن رسانده می شود. 
به گفته وی؛ اکنون از برنامه 1414 در حوزه ایجاد زیرساخت های راه آهن استان گلستان عقب نیستیم و به همت مسئولان ارشد استان ایجاد زیرساخت در این حوزه با جدیت پیگیری می شود. 
راه آهن استان گلستان واقع در شمال کشور بهترین مسیر ارتباطی ریلی برای واردات و صادرات با توجه به صرفه اقتصادی آن است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار