معاون استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: قرار است تا پایان سال ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل در استان گلستان ایجاد شود که تقسیم‌بندی آن به صورت منطقی و واقعی با ۳ نگاه بخشی کشاورزی، اقتصادی و خدمات، نگاه شهرستانی و سازمانی انجام شده است.

ایجاد حدود 2000 شغل در استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ محمود ربیعی ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: در 3 جلسه قبلی کارگروه اشتغال استان 45 مصوبه برای تسهیل و تسریع برای امر اشتغال داشتیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین مصوبات این کارگروه گفت: تأکید بر تحقق اشتغال تعهد شده استان، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغال فارغ التحصیلان بیکار و غیره از مهم ترین آن بوده است.

ربیعی با اشاره به تعهد اشتغال استان افزود: قرار است تا پایان سال 19 هزار و 400 شغل در استان ایجاد شود که تقسیم‌بندی آن به صورت منطقی و واقعی با 3 نگاه بخشی کشاورزی، اقتصادی و خدمات، نگاه شهرستانی و با نگاه سازمانی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان اظهار داشت: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع تولید و اشتغال؛ تمام موضوعات اشتغال استان باید در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

ربیعی خاطرنشان کرد: اشتغال در اقتصاد استان بر پایه بنگاه‌های خرد بنا نهاده شده و براساس آمارها 91 درصد بنگاه‌های موجود در استان خرد و کوچک، 6 درصد متوسط و فقط 3 درصد بنگاه‌های اقتصادی ما بزرگ هستند که آنها هم کمتر از 500 نفر نیروی کار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان اظهار داشت: علت آن اینست که از گذشته برای ایجاد صنایع محدودیت داشتیم اما در دو دهه گذشته آزادسازی و استقرار صنایع در شمال استان مصوب شد.

ربیعی گفت: آنچه که در سال‌های گذشته به اقتصاد ما کمک کرد و سبب مقاومت ما در برابر تحریم‌ها شد، وابستگی استان به بنگاه‌های خرد و متوسط بود. این می‌تواند یک مزیت برای فراوانی اشتغال باشد.

وی افزود: با کمبود اعتبار برای اشتغال مواجه نیستیم، طرح‌های کارورزی، اقتصاد روستایی، تفاهم نامه برای اشتغال روستایی و غیره همه دارای اعتبارات ویژه هستند. آنچه که اهمیت دارد این است که باید آماده جذب مناسب این اعتبارات باشیم و به گونه‌ای در توزیع اعتبارات اقدام کنیم که در آینده بیکار بدهکار نداشته باشیم.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار