مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان:

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان، از حضور ۸۰۰ زن که تعداد زیادی از آن ها تحصیلات دانشگاهی دارند در ناوگان حمل و نقل شهری در استان خبر داد.

افزایش زنان در حمل و نقل شهری استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا چراغعلی با اشاره به توانمندی زنان استان در بخش‌های مختلف اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار راننده در صنعت حمل و نقل عمومی شهری در حوزه آژانس و سرویس مدارس فعالیت می‌کنند که زنان تعداد ۸۰۰ نفر از آنان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تعداد ۷۰۰ نفر از رانندگان زن حمل و نقل عمومی در مرکز استان و ۱۰۰ نفر در دیگر شهرهای استان وظیفه جابجایی مسافر و سرویس‌های مدارس را بر عهده دارند که کار بسیار حساسی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان یکی از  دلایل افزایش زنان در حمل و نقل شهری را بیکاری آنان عنوان کرد و افزود: اگر چه در سال‌های اخیر فرهنگ حضور زنان راننده در صنعت حمل و نقل عمومی ارتقاء یافته و دیدگاه‌های سنتی نسبت به فعالیت عمومی آنان کاهش داشته است، اما نباید از مساله بیکاری و دلایل استقبال زنان از این حرفه غافل شد.  

وی خواستار حمایت همه دستگاه و کمک آن ها برای بهبود وضعیت اشتغال بانوان شد و اضافه کرد:  با توجه به این‌که تعداد زیادی از این رانندگان وظیفه خطیر جابجایی دانش‌آموزان را در قالب سرویس مدارس برعهده دارند، اعتماد شهروندان به مراقبت‌ها و ملاحضات رانندگی زنان نبست به مردان موجب این اعتماد شده است.

چراغعلی با بیان این که بخش زیادی از رانندگان زن تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی دارند، افزود: انتظار می‌رود تا مسئولان حوزه شهری و انتظامی استان در بالاترین سطح با بانوان راننده گلستانی همکاری و از آنان حمایت کنند.

نماینده استان در حقوق شهروندی ادامه داد: بانوان راننده گلستانی در صورت ضرورت می‌توانند مطالبات قانونی خود را از سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها از اداره کل امور اجتماعی استانداری پیگری نمایند.

به گفته چراغعلی در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که گلستان بالاترین تعداد زنان راننده آژانس و سرویس مدارس را نسبت به سایر استان‌های همجوار و جمعیت زنان استان به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار