معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان:

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با اشاره به انتقادات مردمی از وضعیت ایمنی محور گرگان- شاهرود معروف به جاده توسکستان، وضعیت ایمنی این محور را مطلوب و خوب بیان کرد.

وضعیت ایمنی جاده توسکستان مطلوب است

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، عادل مصدقی در مصاحبه زنده رادیویی از مرکز گلستان گفت: این محور دوخطه با مشخصات فنی راه‌های روستایی و برای سرعت ۴۰ کیلومتر تعریف شده و تابلوها و علائم موجود در محور با توجه به کوهستانی و جنگلی بودن آن و مطابق با آیین‌نامه‌های اجرایی، نسبت به سایر محورها بیشتر است.

وی ادامه داد: رانندگان باید بر اساس تابوها و علائم نصب شده در محور رانندگی کنند و در غیر این صورت برای خود و دیگران خطرآفرین خواهند بود.

مصدقی به مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های استان مبنی بر ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین از این محور اشاره کرد و گفت: این مصوبه همچنان به قوت خود پابرجاست و پلیس‌راه استان وظیفه کنترل و نظارت وسایل نقلیه را بر عهده دارد.

وی در عین حال یادآور شد: حدفاصل عبور بزرگراه تا ابتدای محور به طول ۸ کیلومتر، تعدادی کارگاه سنگ‌شکن واقع شده که برای حمل مصالح از کامیون‌ها استفاده می‌کنند و همچنین گزارشاتی از دهیاری شاهکوه مبنی بر تردد نیمه‌شب کامیون‌ها از این محور رسیده که باید توسط پلیس‌راه کنترل و نظارت شود.

وی با تأکید بر این مسئله که نور چراغ‌های موجود در محور کاملاً به راننده در هدایت مسیر کمک می‌کند و همچنین در تمام مسیر، علائم هشداردهنده نصب و محور خط‌کشی شده است، روکش آسفالت ۶ کیلومتر محور را از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال جاری، از اقدامات ایمن‌سازی دیگر بیان کرد.

مصدقی گفت: از محدوده سرعلی آباد به سمت پایین و گردنه‌ها نیز، به‌صورت موضعی لکه‌گیری شده و از محل اعتبارات سال ۹۶ هم روکش آسفالت محور را در مناطق مختلف آن دنبال خواهیم کرد.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان اظهار کرد: حوزه معاونت راهداری اداره کل وظیفه نگهداری، بهره‌برداری و حفظ و ارتقای ایمنی و ایمن‌سازی ترافیک عبوری محور را بر عهده دارد و احداث محور جدید و تعریض آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی می‌باشد.

مصدقی افزود: سرپیچ‌ها و محدوده‌های حساس محور، نیاز به اجرای طرح توسعه و تعریض دارند اما مسائل زیست‌محیطی و منابع طبیعی و تأمین منابع مالی، نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تردد ماشین‌آلات سنگین، عدم وجود علائم هشداردهنده، نبود اکیپ‌های امدادی مناسب، عریض نبودن جاده از مسائلی بود که در گزارشات مردمی این مصاحبه مطرح شد.

محور گرگان- شاهرود (توسکستان) به طول حدود ۷۰ کیلومتر در حوزه استان گلستان از مهم‌ترین و کوتاه‌ترین مسیرها از سمت گلستان به استان سمنان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار