معاون بنیاد مسکن در بندرترکمن:

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۱۱ هزار خانواده دارای بیش از ۲ معلول در کشور شناسایی شده که طرحی برای خانه‌دار شدن این خانواده‌ها، با مشارکت دستگاه‌های مختلف در کشور در حال اجراست.

وجود 219 خانوار بالای 2 معلول فاقد مسکن در گلستان

به گزارش گلستان24؛هادی درفشی صبح امروز در دیدار با خانواده‌های اهل بندرترکمن که 7 و 5 معلول دارند، اظهار داشت: طرحی در کشور با همکاری سازمان بهزیستی، بنیادمستضعفان، خیران مسکن‌ساز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجراست که در این طرح برای خانواده‌هایی که بیش از 2 فرزند معلول داشته و منزل مسکونی ندارند، خانه احداث می‌شود.

وی آمار خانواده‌های دارای بیش از 2 معلول در کشور را 11 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این طرح از 2 سال پیش آغاز شده که براساس آن برای این خانواده‌ها شرایطی برای مسکن‌دار شدن آنها مهیا می‌شود.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن تصریح کرد: در استان گلستان هم 95 خانوار بالای 2 معلول فاقد مسکن در شهرها و 124 خانوار با همین شرایط در روستاها وجود دارد.

درفشی گفت: در شهرها به این خانواده‌ها حدود 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و مبلغی نیز به صورت وام داده می‌شود و به خانوارهایی که در روستاها چنین شرایطی دارند حدود 20 میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین مبلغی هم وام روستایی داده می‌شود تا بتوانند مسکن‌دار شوند.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی بنیاد مسکن اظهار کرد: برای این خانواده بندرترکمنی نیز که 7 معلول دارند با کمک مردم و کمک حساب 100 و منابع دیگر توسعه منزل این خانواده را در دستور کار قرار خواهیم داد.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار