سی و هفتمین دوره مسابقات مرحله‌ای قرآن کریم در منطقه شمال و شمال‌شرق نزاجا در گرگان آغاز شد.

آغاز مسابقات قرآن‌کریم در منطقه شمال و شمال‌شرق نزاجا در گرگان

به گزارش گلستان24؛به‌نقل از روابط‌عمومی قرارگاه عملیاتی لشکر30 گرگان، امیر سرتیپ 2 ستاد مهدی معمارباشی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر30 گرگان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات مرحله‌ای قرآن کریم اظهار داشت: سی و هفتمین دوره مسابقات مرحله‌ای قرآن کریم در منطقه شمال و شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور بیش از 170 شرکت کننده از استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، سمنان، مازندران و گلستان در گرگان آغاز شد.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ اجزاء 3، 5، 10، 15، 20، 25 و کل قرآن، قرائت به روش‌های تحقیق و ترتیل، اذان، مفاهیم سطح یک و سطح دو در 2 بخش کارکنان پایور و وظیفه به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشکر30 و تیپ 230 شهید متاجی گرگان تا دوشنبه ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر30 گرگان با اشاره به درخشش کارکنان نزاجا در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح، گفت: امیدواریم در پرتو عمل به آیات قرآن کریم گام‌های ارزشمندی در راستای تحقق اهداف این کتاب الهی برداریم.

معمارباشی با اشاره به سالروز تأسیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا اظهار کرد: تأسیس این نهاد که با تدبیر مقام معظم رهبری و تائید امام خمینی(ره) شکل گرفت سبب ایجاد فرهنگ انقلابی در بدنه ارتش جمهوری اسلامی شد‌.

وی تصریح کرد: پس از گذشت 4 دهه از عمر بابرکت انقلاب و شکل‌گیری این سازمان، توانسته‌ایم هزاران حافظ قرآن در بین کارکنان نیروی زمینی قهرمان بپرورانیم.

ارشد نظامی آجا در استان‌های گلستان و مازندران خاطرنشان کرد: کارکنان وظیفه پیش از ورود به محیط خدمت ممکن است با علوم و فرهنگ قرآنی آشنا نبوده باشند اما در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی برای فعالیت قرآنی آنان انجام شده است.

معمارباشی به موفقیت‌های نیروی زمینی ارتش در مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: در مسابقات قرآنی که همه ساله میان یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح برگزار می‌شود، نیروی زمینی قهرمان همواره رتبه های برتر را کسب کرده است.

به گفته وی، این موضوع نشان دهنده جاری شدن فرهنگ والای اسلامی و قرآنی در بدنه نیروی زمینی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار