در حالی که برخی از اعضای شورای شهر کردکوی در وصف رسانه‎ها جملات قصاری مطرح می‎کردند و از فصل جدید تعامل با خبرنگاران سخن می‎گفتند باز هم تناقض آشکار حرف تا عمل خود را به همگان اثبات کردند و نشان دادند در برابر انتقادات به‎جا و دلسوزانه رسانه‎ها به‎عنوان نمایندگان مردم تاب تحمل ندارند.

رویکرد شعارگونه برخی اعضای شورای شهر کردکوی در تعامل با رسانه‎

به گزارش گلستان24؛پس از به رسمیت یافتن شورای پنجم شهر کردکوی، مردم در انتظار انتخاب شهرداری قوی، کارآمد، توانمند و به‎دور از سیاسی‎کاری بودند تا پس از نابه‎سامانی‎ها و اختلافاتی که دامن‎گیر شورای چهار شهر کردکوی شده بود در دوره جدید در فضایی توأم با آرامش مسیر توسعه و پیشرفت شهر کردکوی را شاهد باشند.

اما شورای پنجم شهر کردکوی نه تنها در مهم‎ترین و اصلی‎ترین وظیفه خود که انتخاب شهردار است بلکه از همان ابتدای راه در انتخاب هیئت رئیسه و کمیسیون‎ها گرفتار اختلاف، دودستگی و عدم تعامل شد؛ اختلافاتی که با ورود ژن خوب در انتخاب شهردار شدت گرفت.

شورای اسلامی شهر کردکوی در ابتدای راه با واژگان زیبایی همچون دموکراسی، اتاق‎شیشه‎ای، شفافیت و ... 12 کاندیدای تصدی شهرداری کردکوی را به صحن شورا کشاند تا با توجه به طرح‎ها و برنامه‎های کاندیداها بتواند شهرداری توانمند و قوی را انتخاب کند.

اما دیری نگذشته بود که شعارهای رنگارنگ برخی شورانشینان رنگ باخت و ارائه برنامه  12 کاندیدای تصدی شهرداری کردکوی در مقابل ژن خوب که با امتیاز ویژه آقازادگی در میدان رقابت حاضر شده بود نادیده گرفته شد و در نهایت با رأی «سیدمحمدرضا شریف‎موسوی»، «امیر قاسمی» و «امید دانشیار»، «محسن تربتی‎نژاد» فرزند نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی به‎عنوان شهردار منتخب کردکوی معرفی و انتخاب شد.

ارائه برنامه ضعیف و نگاه از بالا به پایین «محسن تربتی‎نژاد» در جلسه ارائه برنامه، نادیده گرفتن برنامه و توانمندی سایر کاندیداهای تصدی شهرداری کردکوی ناخودآگاه موجی از انتقادات را از سوی مردم به‎ویژه رسانه‎ها روانه شورای پنجم شهر کردکوی کرد و «نه» بزرگ سیاسی‎کاری از سوی مردم به شورانشینان مخابره شد تا اعضای شورای اسلامی شهر بدانند که نباید کردکوی را قربانی معادلات پشت‎پرده کنند.

اما هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی در حالی برگزار شد که سه عضو شورای اسلامی شهر کردکوی بخشی از جلسه را به انتقاد از اصحاب رسانه اختصاص دادند و برچسب‎های ناروا و قابل تأملی همچون سیاسی‎کاری، اخذ پول در ازای انتشار اخبار انتقادی و ... را که طرح آن در شأن یک مسؤول نبود از زبان خود جاری و به اصحاب رسانه نسبت دادند.

* تعامل شورای اسلامی شهر کردکوی با رسانه از شعار تا عمل

در حالی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی چندی پیش در وصف رسانه‎ها جملات قصاری مطرح می‎کردند و از فصل جدیدی از تعامل با خبرنگاران سخن می‎گفتند باز هم با شعارهایی همچون اتاق شیشه‎ای، شفافیت و ... بر سخنان خود خط بطلان کشیدند و تناقض آشکار حرف تا عمل خود را به همگان اثبات کردند و نشان دادند نه تنها از روحیه انتقادپذیری برخوردار نیستند بلکه در برابر انتقادات به‎جا و دلسوزانه رسانه‎ها به‎عنوان نمایندگان مردم تاب تحمل ندراند و با اتهام‎زنی به سیاسی‎کاری و امثال آن زحمات صادقانه و خالصانه رسانه‎ها را نادیده می‎گیرند.

به طور قطع انتقادات رسانه‎ها به‎عنوان نمایندگان مردم در راستای رشد و اعتلای شهر خواهد بود و دغدغه‎های آنها همان دغدغه‎هایی است که از میان مردم و از اقشار مختلف برمی‎خیزد، اینجاست که شهردار منتخب را که براساس معادلات و لابی‎های پشت‎پرده که تنها شاخصه‎اش آقازادگی و ژن خوب بودن است را نقد می‎کنند تا بار دیگر صندلی آشفته شهرداری کردکوی که مشکلات عدیده‎ای در خود دارد به محلی برای آزمون خطا و سکوی پرتاب افراد تبدیل نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به انتقاد رسانه‎ها و فعالان فضای مجازی به انتخاب «محسن تربتی‎نژاد» به‎عنوان شهردار منتخب، اظهار کرد: امیدواریم روزی تعارفات اصحاب رسانه تمام شود و آنها به‎جای نقد راهکار ارائه دهند!

*رسانه‎ها به‎جای راه انداختن جنگ زرگری راهکار ارائه کنند!

امید دانشیار انتقادات به‎جا و دلسوزانه اصحاب رسانه را به جنگ‎های زرگری تعبیر کرد و گفت: ما از انتقادات سازنده رسانه‎ها استقبال می‎کنیم اما انتظار داریم آنها به ما راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه شهردار را باید شورای اسلامی شهر بسازد، تصریح کرد: خروجی شهردار از شورای شهر مشخص می‎شود، در صورتی که چند طرح بزرگ در سطح شهر اجرا شود برگ برنده به دست شورای شهر می‎افتد.

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی در بخش دیگر از سخنانش خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر در یک الی دو هفته آینده باید طرح‎های خود را در موضوعات مختلف اعم از درآمدزایی، سرمایه‎گذاری، اشتغال، گردشگری و ... ارائه کنند.

دانشیار با بیان اینکه در صورتی که جلسات شورای شهر صرفاً در قالب بررسی نامه‎ها و لوایح باشد، نمی‎تواند مفید باشد، اذعان کرد: هفته آینده باید طرح‎های اعضای شورای اسلامی شهر روی میز شورا باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهردار منتخب سابقه اجرایی دارد، خاطرنشان کرد: بعد از انتخاب شهردار توسط شورای شهر مرجع مافوق شورای اسلامی شهر وجود دارد که می‎تواند برخورداری یا عدم برخورداری شهردار منتخب از سابقه اجرایی را تشخصی دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی بیان کرد: در حال حاضر  که معاون عمرانی استانداری گلستان پنج سال سابقه کاری را برای شهرداران منتخب اعلام کردند این سؤال در ذهن تداعی می‎شود که شهردار سابق بندرترکمن چند سال سابقه اجرایی داشتند که حکم ایشان صادر شده بود؟

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: رویدادها و حوادث اخیر نشان داد برای مردم مهم است که چه کسی بر مسند شهرداری بنشیند.

رضا روشناسان خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی، گفت: همانطور که شما هم از انتقادات شهروندان نگران بودید با بررسی دقیق ارائه برنامه «محسن تربتی‎نژاد» پی می‎بریم که نگرانی‎هایی وجود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به ارائه برنامه ایشان به مردمی که در انتظار شهری آرمانی و ایده‎آل هستند حق می‎دهم که از انتخاب «محسن تربتی‎نژاد» به‎عنوان شهردار منتخب کردکوی ابراز نگرانی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی در پایان از همراهی و تعامل مطلوب اصحاب رسانه تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در حاشیه هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی برخی از اعضای شورا از رویکرد رسانه‎ها در نقد ژن خوب و شهردار منتخب کردکوی انتقاد کردند و انتقادات آنها را به سیاسی‎کاری، جنگ زرگری و ... تعبیر کردند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار