مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: امسال 587 نیروی قراردادی و پیمانی شهرداری‌های استان تبدیل وضعیت شده و در پست‌های سازمانی جدید استفاده می‌شوند.

نیروی مازاد برخی شهرداری‌های گلستان

به گزارش گلستان24؛محمد حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان در خصوص وضعیت انتخاب شهردار گرگان اظهار کرد: اعلام فراخوان را روش مناسبی برای انتخاب شهردار نمی‌دانم زیرا جایگاه مدیریت شهری یک شان و منزلت خاصی دارد.

وی ادامه داد: می‌شد روش‌های دیگری را برای انتخاب شهردار پیش گرفت و در نهایت فردی متخصص، کاردان، آشنا به امور و مدیریت شهری را به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب کرد.

حمیدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم انتخاب «حسین صادقلو» به عنوان شهردار گرگان و مخالفت شورای پنجم با ادامه فعالیت وی، گفت: شورای شهر بر اساس اختیارات قانونی خود عمل کرده و تشخیص داده که ایشان دیگر شهردار نباشد و فرد دیگری را به عنوان شهردار گرگان انتخاب کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات با با اکثر شوراهای اسلامی در شهرهای استان موضوع انتخاب افرادی است که بیشتر به جای آنکه موضوعات فنی و کارشناسی را در انتخاب شهردار در نظر بگیرند به موضوعات و خصوصیت‌های دیگر برای انتخاب شهردار توجه می‌کنند.

حمیدی در خصوص نظارت این اداره‌کل بر عملکرد شوراها و شهرداری‌های استان بیان کرد: سال گذشته کمیته‌ بازرسی را تشکیل دادیم و از کل شهرداری‌ها و شوراهای استان بازرسی لازم انجام شد.

وی گفت: برخی از شوراها اشتباهات اداری کوچکی داشتند که تذکرات لازم به آنها داده شد و روال را اصلاح کردند و برخی شهرداری‌ها نیز تخلفات و اشتباهاتی داشتند که تذکرات لازم را دریافت کردند.

*شهرداری کردکوی بیشترین تذکر را از این هیات بازرسی دریافت کرد/ برخی شهرداری‌های گلستان تا 4 برابر نیروی مازاد دارند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به اینکه شهرداری کردکوی بیشترین تذکر را از این هیات بازرسی دریافت کرد، گفت: ما موظفیم در جایگاه نظارتی اقدامات لازم را انجام دهیم و اگر موضوعات با تذکر و تاکید حل نشود موضوع را به مراجع ذیصلاح برای پیگیری قانونی گزارش دهیم.

حمیدی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی شهرداری‌های استان گلستان تصریح کرد: بر اساس تمهیدات انجام شده موظف شدیم تا نیروهای در حال فعالیت شهرداری‌های استان را در پست‌های خالی شهرداری‌ها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: تمامی نیروهایی که در این پست‌ها قرار داده می‌شوند باید تبدیل وضعیت شوند و روال تبدیل وضعیت استخدامی این افراد در حال انجام است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: برای تبدیل وضعیت این افراد قرار است آزمون مرتبط توسط سازمان سنجش برگزار شود که نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه نیروهای قراردادی شهردار‌های استان به ازای هر سال فعالیت و خدمت سه امتیاز دارند، بیان کرد: 587 پست سازمانی در چارت جدید شهرداری‌های استان وجود دارد که باید پس از تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری‌های استان انتصاب مسئولیت در آنها انجام شود که برای تبدیل وضعیت، 894 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات شهرداری‌های استان نیروهای مازادی است که در حال حاضر در حال فعالیت هستند و حتی برخی از شهرداری‌ها بین دو تا چهار برابر نیروی مازاد دارند که در برخی از مواقع همین نیروهای مازاد باعث می‌شوند بودجه شهرداری‌ها حتی تا 90 درصد به موضوعات جاری اختصاص یابد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار