استاندار گلستان:

استاندار گلستان بابیان اینکه این استان آماده همکاری با کشور قزاقستان است از لزوم برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی اقتصادی برای معرفی ظرفیت‌های دو طرف سخن گفت.

برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی اقتصادی برای معرفی ظرفیت‌های استان گلستان

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی صبح یکشنبه در همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های گلستان ایران و قزل اوردا قزاقستان، اظهار کرد: گلستان یکی از استان‌های پرظرفیت ایران است که با کشورهای همسایه می‌تواند ارتباط خوبی برقرار کند.

وی افزود: گلستان به‌تنهایی تمام اقلیم‌های ایران را در اختیار دارد و تمام اقوام ایران به شکل مسالمت‌آمیز در گلستان زندگی می‌کنند و به‌نوعی نماد طبیعت و اقوام ایران است.

هاشمی تصریح کرد: گلستان دارای هزار واحد در ۲۳ شهرک صنعتی بوده که در تولیدات کشاورزی و دامداری تولیدات قابل‌توجهی دارند.

وی ادامه داد: ۶۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی در گلستان وجود دارد و منابع آبی قابل‌توجهی در حوزه کشاورزی در اختیار دارد و جایگاه این استان در تولیدات محصولات کشاورزی، دامی و آبزیان، رتبه‌های بالای کشور است.

استاندار گلستان با اشاره به حوزه گردشگری استان گفت: گلستان در حوزه گردشگری استان پررونقی بوده که پارک‌های جنگلی، آبشارهای طبیعی، جزیره منحصربه‌فرد آشوراده و اماکن زیارتی زیادی در این استان نهفته است.

هاشمی بیان کرد: با ایجاد راه‌آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان موجب روابط و تعاملات بیشتر به این کشورها در حوزه‌های تجاری شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر بازرگانی گلستان و قزاقستان یادآور شد: طولانی بودن روند صدور روادید برای تجار و بازرگانان، قطعی نبودن مدت‌زمان روادید صادرشده برای رانندگان ترانزیت، کمبود شناخت بین دو کشور، نبود مراکز عمده‌فروشی و توزیع مستقیم برخی محصولات ازجمله مشکلات موجود در مسیر بازرگانی استان‌های گلستان و قزل اوردا است.

هاشمی اضافه کرد: پیشنهاد من این است که قزاقستان از ظرفیت ریلی و خدمات فنی و مهندسی استان گلستان بیشتر استفاده کند و ما هم از تجربیات این کشور در حوزه کشاورزی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی اقتصادی برای معرفی ظرفیت‌های استان گلستان می‌تواند کمک زیادی کند.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار