استاندار گلستان به همراه جمعی از مسئولین محلی و استانی از آخرین وضعیت پهنه آبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده در غرب استان بازدید کرد .

بازدید استاندار گلستان از پهنه آبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی عصر پنجشنبه به همراه حجت الاسلام محمد صالح منصوری امام جمعه بندرترکمن و نورقلی پور نماینده حوزه انتخابیه غرب استان عازم جزیره آشوراده شد واز آخرین وضعیت نوسانات آبی خلیج گرگان و پسروی های آب خزر بازدید کرد و همچنین شرایط کنونی آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر را بررسی نمود.
همچنین با حضور استاندار نشستی در یکی از مراکز پذیرایی – گردشگری جزیره برگزار و معاونان استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و مدیران شهرستانی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص مسائل گردشگری جزیره آشوراده گزارش ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، آشوراده در حدود2 کیلومتری ساحل بندرترکمن تنها جزیره ایرانی دریای خزر است؛ این جزیره تا سال ها قبل با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با وقوع سیل در سال 1372 این جزیره خالی از سکنه شد.
آشوراده در سال 1354 جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد، در همین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه بدلیل بحث پناهگاه حیات وحش آن است که در تمام ایام سال میزبان انواع پرندگان بوده، ضمن اینکه 40 درصد خاویار ایران نیز در نزدیکی این جزیره به دست می آمد.
براساس مصوبه دولت یازدهم و قول رییس جمهوری به مردم گلستان قرار است حدود 10 درصد جزیره آشوراده به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود.که تا به امروز بر اساس پیگیری های صورت گرفته تمامی توافقات با سازمان حفاظت محیط زیست انجام و مقرر شده پس از تایید کمیسیون ماده 2 ، اقدامات اجرایی آن آغاز شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام ومذاهب مختلف هستند.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار