رئیس اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس خبر داد

معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از طراحی دو راهبرد برای تغییر وضعیت مدرسه روستای «اسلام آباد» گنبدکاووس خبر داد.

طراحی 2 راهبرد برای تغییر وضعیت مدرسه روستای محروم گنبد

به گزارش گلستان24؛فرج‌الله رزاقی صبح امروز در جلسه بررسی روند اجرای طرح شهید شوشتری در مناطق محروم و آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه آنچه در مرحله اول اجرای این طرح در روستای اسلام آباد برعهده اداره آموزش و پرورش بود موضوع رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت مدرسه این روستاست، اظهار کرد: این موضوع در جلسات شورای معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان مطرح شد و برای آن دو راهکار موازی و هم‌زمان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح اول موضوع تخریب و بازسازی این مدرسه با خیرین و نیکوکاران شهرستان در میان گذاشته شده است، افزود: ما در کنار اینکه منتظر اعلام آمادگی این عزیزان برای پرداخت تمامی و یا بخشی از هزینه‌های آن هستیم از سویی دیگر اعتبار لازم برای انجام این پروژه را در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گنبدکاووس مصوب کرده‌ایم و امیدواریم از محل اعتبارات تملک دارایی بتوانیم بخش عمده‌ای از هزینه تخریب و بازسازی را دریافت کنیم و هر کدام از طرح‌های مطرح شده که زودتر به نتیجه برسد قطعا پروژه را آغاز خواهیم کرد.

معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه وضعیت سرویش بهداشتی این مدرسه نامطلوب و مورد انتقاد مسوولان حوزه بهداشت اداره ما بود، خاطرنشان کرد: با همکاری و همیاری خانواده بسکی در شهرستان گنبدکاووس اعتبارات لازم برای ساخت و تجهیز مجدد این سرویس بهداشتی فراهم شده است که تا دو هفته دیگر این پروژه به پایان خواهد رسید.

رزاقی با تاکید بر اینکه در محله بدلجه نیز با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان گنبدکاووس جلسه مشترکی را با حدود 600 نفر از اهالی در محل مدرسه این منطقه برگزار کردیم، ادامه داد: در این جلسه نیز کارشناسان اجتماعی و فرهنگی ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی سخنانی را برای مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام از دانش آموزان و متقاضیان بدون شناسنامه در مدارس، گفت: پس از صدور دستور ایشان ما این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که در این بخش نیز یکی از پیشگامان استان گلستان هستیم.

معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در صورتی که اعتبارات لازم برای اجرای طرح در مدارس مناطق آسیب‌پذیر تخصیص پیدا کند برنامه‌ریزی لازم برای انتقال دانش‌آموزان به مدارس دیگر صورت گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در این حوزه با سرعت و موفقیت عمل کرده و هر چه سریع‌تر مدرسه‌ای مجهز، ایمن و زیبا را در این مناطق ایجاد کنیم.

رزاقی با بیان اینکه انباشته شدن زباله‌ها در مقابل مدرسه روستای اسلام آباد در حوزه سلامت و بهداشت مشکلاتی را برای دانش آموزان فراهم خواهد کرد، ادامه داد: ضمن تقدیر از زحمات بخشداری و شهرداری در دفع زباله‌های روستا از مقابل مدرسه اما نیازمند برخی اقدامات فرهنگی در این حوزه نیز هستیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار