تاکنونرئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: تاکنون 70 هزار هکتار قرارداد کشت کلزا در استان گلستان منعقد شد.

کشاورزان 30 درصد از مزارع گندم خود را کلزا بکارند

به گزارش گلستان24؛علی موسی‌خانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: : تاکنون 70 هزار هکتار قرارداد کشت کلزا در استان گلستان منعقد شد.

وی از افزایش انعقاد قرارداد کشت کلزا در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: برنامه ما در سال جاری که از سوی وزارتخانه اعلام  شده بود 65 هزار هکتار است ولی تاکنون 70 هزار هکتار قرارداد کشت کلزا منعقد کردیم و به کشاورزان بذر دادیم.

* بذور خارجی به صورت هوایی وارد کشور شد/ کشاورزان تا پایان آبان ماه فرصت دارند تا کلزا را در اراضی خود کشت کنند

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی در زمینه کشت کلزا داشتیم، ابراز کرد: تلاش می‌کنیم خارج از برنامه بذر را تامین کنیم به دلیل استقبال بسیار خوب کشاورزان، کشت کلزا صورت گرفته است.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه کشت سویا در استان گلستان انجام شد حتی مقداری از بذر خارجی به صورت هوایی وارد کشور شد و منتظر هستیم که کارهای گمرکی و آزمون روی بذور انجام خواهد شد و بذور را به کشاورزان تحویل می دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان تا پایان آبان می‌توانند اقدام به کشت کلزا کنند، یادآور شد: کشاورزان تا پایان آبان ماه فرصت دارند تا کلزا را در اراضی خود کشت کنند.

*کشاورزان 30 درصد از مزارع گندم خود را کلزا بکارند/ کشت بذور هیبریدی مناسب نیست

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه کشاورزان بذر را از بازار تهیه نکنند، اذعان کرد: کشاورزان بذور خود را از سایر استان‌ها خریداری نکنند زیرا برخی بذرها با شرایط منطقه ما مناسب نیست و در نتیجه عملکرد محصول را پایین می آورند.

موسی‌خانی بیان کرد:  آنچه که تعهد داشتیم به آن تعهد عمل کردیم اینکه بذور را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم مازاد بر برنامه‌ای است مه به ما محول شده است که این کار در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: کشت کلزا را برای پایداری محصول گندم انجام می‌دهیم و می خواهیم که 30 درصد از مزارع گندم به کشت کلزا اختصاص پیدا کند در تناوب قرار گیرد و هر سه سال یکبار کشت کلزا را کشاورزان تجربه کنند و این تناوب باعث پایداری در کشت خواهد شد

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی درخصوص کشت بذور هیبریدی اذعان کرد: بذور هیبریدی که توسط کشاورز صورت می‌گیرد مناسب نیست و باعث افزایش علف‌های هرز در سطح مزارع خواهد شد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار