مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان:

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت که تاکنون بیش از دو هزار و 800 تن دانه آفتابگردان از سوی کشاورزان این استان به مراکز خرید تضمینی تحویل شده است.

نرخ تضمینی خرید هر کیلوگرم دانه آفتابگردان 2664 تومان است

به گزارش گلستان 24 ؛ حمید رضا علی محمدی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: امسال شرکت برای خرید تضمینی دانه آفتابگردان در استان 3 مرکز را در گلیداغ شهرستان کلاله، گالیکش و گرگان از اواخر مرداد ماه دایر کرده است و کار خرید این محصول از کشاورزان همچنان ادامه دارد.
امسال از سوی شورای اقتصاد نرخ تضمینی برای خرید هر کیلوگرم دانه آفتابگردان 26 هزار و 644 ریال با در نظر گرفتن دو درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت تعیین شده است.
علی محمدی در خصوص پرداخت بهای محصول هم گفت: حساب بانکی کشاورزانی که آفتابگردان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده اند به مرکز اعلام شده و از طریق این مرکزمطالبات آنها واریز می شود.
امسال حدود 2 هزار و 700 هکتار زمین زراعی در گلستان زیر کشت بهاره آفتابگردان رفته است که کارشناسان پیش بینی کرده اند از این سطح 3 هزار و 200 تن محصول برداشت شود.
آفتابگردان گیاهی یک ساله از خانواده گل ستاره ای ها است که تا حدود سه متر رشد می کند ، از دانه آفتابگردان روغن خوراکی گرفته می شود.
کنجاله آفتابگردان که پس از روغن گیری باقی می ماند 10 تا 12 درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام ها است.
در استان گلستان کشت آفتابگردان بیشتر بعد از برداشت گندم (اوایل خردادماه) صورت می گیرد.
گلستان از قطب های کشاورزی کشور بویژه در حوزه غلات و دانه های روغنی به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار