قزلسفلو در واکنش به سخنان یک نماینده مجلس :

مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان گفت : مدیران منابع طبیعی استان گلستان و کشورهیچ گونه ویلایی در منطقه زیارت نداشته و اخبار منتشره کذب محض است .

مدیران منابع طبیعی استان گلستان ویلایی در منطقه زیارت ندارند

به گزارش گلستان24؛ ابوطالب قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان در واکنش به سخنان یک نماینده مجلس در خصوص ویلاسازی در زیارت گرگان گفت : در روستای زیارت گرگان 8 هکتار از اراضی دولتی بصورت غیرقانونی از سوی برخی افراد فرصت طلب تصرف شده است که از سوی منابع طبیعی در حال پیگیری قضایی است.

قزلسفلو افزود : بر اساس اسناد قانونی موجود حوزه آبخیز زیارت مساحتی حدود 7000 هکتار را در بر می گیرد که از این سطح برابر ضوابط و مقررات 825 هکتار جزء مستثنیات قانونی اشخاص است.

 وی اضافه کرد : روستای زیارت پیشینه و قدمتی 200 ساله دارد که در خارج از طرح هادی و بافت روستا حدود 2000 خانه در آن احداث شده است که اعلام احداث 7000 ویلا کذب محض بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان ادامه داد :  اما آنچه در منطقه  زیارت گلستان  بصورت غیر قانونی ساخته شده و پرونده آن در مراجع قضایی از سوی منابع طبیعی در جریان است تعداد 18 واحد خانه ویلایی است ضمن اینکه  42 مورد پرونده مربوط به حصارکشی و دیوار کشی در عرصه های منابع ملی از سوی افراد بصورت غیرقانونی صورت گرفته، که پرونده های آن نیز در مراجع قضایی در حال پیگیری میباشد.

این مقام مسئول یادآور شد : مجموع مساحت اراضی ملی تصرف شده که در حال پیگیری در مراجع قضایی و حقوقی است حدود 8 هکتاراست و در سال های اخیر مسئولین و مراجع اجرایی ، نظارتی و قضایی استان با حساسیت ویژه موضوع ساخت و سازها در حوزه زیارت را پیگیری و نظارت کرده و گشت های ویژه یگان حفاظت منابع طبیعی بطور مستمر جهت  پیشگیری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و هرگونه تخریب و تصرفات بدون وقفه انجام می شود.

قزلسفلو گفت: موضوع ساخت و ساز در روستای زیارت و آنچه مبنی بر ویلا سازی توسط مدیران منابع طبیعی در منطقه مذکور دررسانه های گروهی منتشر شده به هیچ عنوان صحت ندارد و مدیران منابع طبیعی استان گلستان و کشورهیچ گونه ویلایی در منطقه زیارت نداشته و اخبار منتشره کذب محض است .

/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار