رئیس صندوق کارآفرینی امید گنبدکاووس خبر داد

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس از اعطای یک میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات به کارآفرینان مناطق آسیب‌پذ‌یر خبر داد.

تسهیلات 20 میلیون تومانی به کارآفرینان مناطق آسیب‌پذ‌یر

به گزارش گلستان24؛ جانعلی قورچای صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری ویژه این شهرستان پیرامون اعطای تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان کارآفرینی در محلات و مناطق آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید با افتخار در حوزه اجرای طرح شهید شوشتری آماده همکاری با نهادها و ادارات دیگر و همچنین ارائه خدمات به مردم عزیز این مناطق است، افزود: آنچه در چارچوب قانون در اختیار ما باشد با کمال میل و بدون سخت‌گیری در اختیار مردم عزیز قرار خواهیم داد و از ارائه خدمات بی‌منت به این عزیزان خرسند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول حضورِ صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس در اجرای «طرح شهید شوشتری» در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان روستای اسلام‌آباد به عنوان پایلوت معرفی شد، افزود: در مرحله اول اجرای این طرح با تشکیل پرونده برای 6 متقاضی کارآفرینی در روستا خدمات مورد نیار را به آن‌ها ارائه دادیم.

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه از این 6 متقاضی تعداد پنج نقر تسهیلات قرض‌الحسنه از این صندوق دریافت کردند، خاطرنشان کرد: مجموعا به این پنج متقاضی مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات اعطا شد که بازپرداختی طولانی مدت و با کارمزدی بسیار پائین را داراست.

قورچای با اشاره به اینکه به یک نفر باقی مانده از 6 متقاضی مرحله اول نیز هزینه خرید یک خودروی نیسان برای ایجاد اشتغال پرداخت شد، ادامه داد: خداوند را شاکریم که با پرداخت این تسهیلات توانستیم کارآفرینی و اشتغال‌زایی واقعی را در این منطقه محروم ایجاد کنیم.

وی در تشریح چگونگی اجرای مرحله دوم طرح شهید شوشتری توسط صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس در مناطق محروم، تصریح کرد: در این مرحله به متقاضیان کارآفرینی در حوزه فرش‌بافی و خیاطی در روستای اسلام آباد تسهیلات قرض‌الحسنه را اعطا خواهیم کرد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه با حضور کارشناسان فرمانداری و نماینده دبیرخانه طرح شهید شوشتری از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گنبدکاووس یک جلسه در مسجد روستای اسلام آباد برگزار کردیم، اضافه کرد: در این جلسه 30 نفر متقاضی را شناسایی و با آنها رایزنی کردیم تا برای دریافت تسهیلات و شروع روند اجرای پروژه‌های خود اقدام کنند.

قورچای با اشاره به اینکه خانم خانجانی از فعالان و هنرمندان عرصه صنایع دستی و فرشبافی خرید تضمینی فرش‌های بافته شده توسط کارآفرینان روستای اسلام آباد را برعهده گرفته و متعهد شده‌اند، افزود: در تلاش هستیم تا با تعیین و تکمیل پشتیبان‌ها مشکل ضامن را نیز برای این کارآفرینان در مناطق آسیب‌پذیر حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خیاطی نیز رایزنی و توضیحات ابتدایی برای 15 نفر از متقاضیان ارائه شده است، خاطرنشان کرد: به این عزیزان نیز در صورت طی مراحل قانونی تسهیلات چهار درصدی قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار