فرماندار بندرگز خبر داد

فرماندار شهرستان بندرگز گفت: سهمیه شهرستان برای ثبت‌نام در سامانه رصد، 914 نفر بوده که تاکنون ثبت‌نام 13 درصد از این سهمیه محقق شده است .

اطلاع رسانی نشانی سامانه رصد برای ثبت‌نام کارجویان استان

به گزارش گلستان24؛علی‌اصغر میرزایی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بندرگز اظهار کرد: نشانی سامانه رصد باید از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برای ثبت‌نام کارجویان استان اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به سهمیه 300 نفری شهرستان  در موضوع کارورزی خاطرنشان کرد: در این زمینه از موفقیت نسبی برخوردار بوده‌ایم و برای تحقق کامل آن کارفرماها و کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها باید در سامانه  ثبت‌نام کنند.
میرزایی تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط نسبت به هدایت متقاضیان مشارکت در طرح کارورزی اعم از کارفرمایان، صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و کارجویان و برقراری ارتباط بیشتر با آنها اقدام لازم به عمل آورند.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های استان در موضوع اشتغال خاطرنشان کرد:  از جمله این برنامه‌ها ارائه تسهیلات در ارتباط با مشاغل خانگی و تعاونی‌های روستائی با درصد سود پایین و بحث روستاهای بدون بیکار و روستاهایی است که مشمول بند الف ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه قرار گرفته‌اند و در بازه زمانی پنج ساله محقق می‌شود که در این بخش سهم شهرستان بندرگز در سال جاری سه روستا است که باید اقدامات در این حوزه از سرعت بیشتری برخوردار شود.
میرزایی ادامه داد: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بسترسازی‌های مناسبی در شهرستان انجام گرفته که در سال جاری باید نتایج فعالیت‌ها در شهرستان مشاهده و در جلسات آتی آمار عملکرد شهرستان ارائه شود.

*نتایج اقتصاد مقاومتی شهرستان بندرگز باید بازگو شود
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت اربعین حسینی و تشکیل ستاد اربعین شهرستان بندرگز اذعان کرد: ثبت‌نام از طریق سامانه و دریافت ویزا از شهرستان ساری انجام می‌شود و مرز خروجی زائران استان گلستان نیز مرز مهران در استان ایلام است.
رئیس شورای اداری شهرستان بندرگز خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر حرکت عظیم و تاریخی اربعین در بزرگداشت شهدای کربلا تحت عنوان راهپیمائی اربعین انجام می‌گیرد  که با احساس دینی شیعیان سراسر کشور و جهان نسبت به خاندان رسول‌الله و اهل بیت(ع)محقق می شود.
میرزایی در ادتامه با تقدیر از عملکرد اداره کل بحران استان گلستان افزود: در تخصیص اعتبارات مربوط به بحران و ارسال ماشین‌آلات مربوط به کنترل سیلاب و لایروبی و به ویژه اعتبارات مربوط به دیوراه‌سازی حاشیه رودخانه‌ها و تامین تجهیزات برای اتاق بحران روستاهای شهرستان تاکنون حمایت‌های خوبی انجام گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد:  اعتبار 23 میلیارد ریالی سهم شهرستان از محل ماده 10 و 12 در سال جاری محقق شود.
شهرستان بندرگز در شمالی غربی گلستان قرار گرفته است که با برخورداری از زمین‌های حاصلخیز زراعی، جنگل، ساحل خزر و فرهنگ غنی بومی از جاذبه‌های مناسب سرمایه‌گذاری در کشور برخوردار است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار