مدیر ارتباطات سیار مخابرات گلستان بیان کرد

مدیر ارتباطات سیار مخابرات گلستان هدف اصلی در اجرای طرح رجیستری گوشی‎های تلفن همراه را جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور عنوان کرد.

طرح رجیستری، هزینه‎ای برای مردم ندارد

به گزارش گلستان24؛ علی عرب صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به آغاز طرح رجیستری گوشی‎های تلفن همراه اظهار کرد: طرح رجیستری یا شناسه دار کردن گوشی‎های تلفن همراه قرار بود از 28 مهر ماه آغاز شود اما ممکن است شروع این طرح کمی با تأخیر همراه باشد.

وی هدف از اجرای طرح رجیستری را جلوگیری از ورود گوشی‎های قاچاق به کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تمام افرادی که دارای گوشی تلفن همراه هستند و شماره آنها در شبکه فعال است به عنوان گوشی مجاز در شبکه شناخته و شناسه‎دار خواهند شد، افرادی نیز که دارای گوشی هستند اما تا کنون از گوشی خود استفاده نکرده‎اند باید با انداختن سیم کارت در گوشی آن را فعال کرده تا به عنوان گوشی مجاز در شبکه شناخته شود.

*طرح رجیستری، هزینه‎ای برای مردم ندارد

مدیر ارتباطات سیار مخابرات گلستان با بیان اینکه طرح رجیستری تلفن همراه به نفع مردم خواهد بود، گفت: اجرای این طرح هیچ‌گونه هزینه‎ای برای مردم ندارد و تنها هدف اصلی آن جلوگیری از ورود کالای قاچاق، ورود کالاها از طریق مبادی قانونی، استفاده از ظرفیت تولید داخلی کشور و رعایت حقوق مصرف کننده است.

عرب بیان کرد: افراد با شماره‌گیری کد #06#*کد پانزده رقمی را دریافت می‎کنند که این کد باید با کد روی باطری و جعبه گوشی مطابقت داشته باشد سپس این کد را به سامانه 30008877 پیامک کنند تا از این طریق استعلام مجاز بودن گوشی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول، طرح رجیستری برای تعداد مشخصی از برندها و مدل‎های گوشی انجام خواهد شد اما تا کنون تعداد و برندها تعیین نشده است در فاز بعدی این طرح شامل تمام مدل‎های موجود تلفن همراه در بازار خواهد شد.

عرب اذعان کرد: اجرای این طرح برای مشترکین اپراتورها هیچ هزینه‌ای ندارد تنها چیزی که مردم باید به آن توجه داشته باشند این است که گوشی‎های تلفن همراه خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند فاکتور خرید نیز داشته باشد تا اگر گوشی جزو کالاهای قاچاق بود بتوانند آن را پس دهند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار