تاکنون

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان از خریداری 2 هزار و 525 تن دانه آفتابگردان از کشاورزان خبر داد.

خرید 2 هزار و 525 تن دانه آفتابگردان از کشاورزان گلستانی

به گزارش گلستان24؛علی موسی‌خانی ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 525 تن دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان استان گلستان خریداری شده است.

وی در خصوص مطالبات سویاکاران تصریح کرد: با توجه به تمهیداتی که در خصوص سویا اندیشیده شده است در سال گذشته کمتر از یک هفته مطالبات سویاکاران گلستانی پرداخت شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان در خصوص مطالبات کلزاکاران گلستانی ابراز کرد: در سال جاری کمتر از دو الی سه روز مطالبات کلزاکاران استان گلستان پرداخت شد و استقبال بسیار خوب کلزا شاید به دلیل پرداخت به موقع محصولات دانه‌های روغنی در استان گلستان بوده است.

موسی‌خانی درخصوص خرید دانه آفتابگردان از کشاورزان اذعان کرد: تاکنون 2 هزار و 525 تن دانه آفتابگردان از کشاورزان استان گلستان خریداری شده است و بالغ بر 5 میلیارد و 400 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شد.

وی از واریز مابقی بدهی مطالبات کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها بدهی ما به کشاورزان در حد 73 میلیون تومان است که امیدواریم در اولین فرصت به حساب آنها واریز شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان از کاهش میزان خودمصرفی بذر توسط کشاورزان خبر داد و یادآور شد: در یک الی دو سال جاری تلاش کردیم بذرها با کیفیت مرغوبی به دست کشاورزان برسد و میزان بذر خودمصرفی در چند سال اخیر بسیار کم شده است.

موسی‌خانی بیان کرد: دولت در راستای حمایت از کشاورزان مبلغ یک هزار و 600 تومان برای هر یک کیلو بذر سویا یارانه می‌دهد.

وی در خصوص کود به کشاورزان گفت: دولت کود یارانه در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد ولی سموم به دلیل اینکه کیفیت بالاتر برود و رقابت بین شرکت‌ها ایجاد شود کشاورزان مختار هستند که سموم باکیفیت را از بازار خریداری کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان درخصوص مصرف سموم در راضی کشاورزان ابراز کرد: متاسفانه درسال جاری شرایط آب و هوایی به گونه ای بود که شاهد خشکسالی شدیدی در سطح استان گلستان بودیم وقتی خشکسالی اتفاق می‌افتد آفات مکنده افزایش پیدا می کند که منجر به کاهش عملکرد محصولات کشاورزی می‌شود.

موسی‌خانی ادامه داد: آفات مکنده در زیر برگ قرار دارند و کشاورزان در هنگام مصرف سموم، قسمت هوایی برگ را سمپاشی می کنند و سموم به قسمت زیرین برگ نمی‌رسد و منجر به کاهش عملکرد محصول زراعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تکنیک سمپاشی ما در مزارع سویا گلستان خوب نیست، اذعان کرد: متاسفانه زمان مصرف سم را رعایت نمی‌کنیم و کشاورز ترجیح می‌دهد از روش قدیمی خودش استفاده کند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار