مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به بخش ساختمان و حدود 48 درصد است، گفت: این آمار در استان هرمزگان بالا و 78 درصد است که در بررسی این مسائل، 95 درصد به دلیل نبود آموزش‌های لازم رخ داده است.

حدود 48 درصد حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان، علی مظفری در همایش ایمنی در سالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گرگان اظهار کرد: با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر کاهش حوادث ناشی از کار، بازرسی مستمر و استانداردسازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور، 9 برنامه راهبردی و 52 برنامه عملیاتی برای پیشگیری از حوادث کار تدوین شده است.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 13 هزار کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار با مشارکت کارگران و کارفرمایان در جهت ارتقاء فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار فعالیت می‌کنند.
مظفری با بیان اینکه عامل انسانی بیش از 85 درصد عوامل حوادث ناشی از کار را شامل می‌شود، اظهار داشت: 52 درصد نیز ناشی از عدم نظارت در محیط کار است که مسوولان ایمنی و کمیته های حفاظت فنی و بهداشت ایمنی کار در کاهش این حوادث نقش تاثیرگذاری دارند.
وی، با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به بخش ساختمان و حدود 48 درصد است، گفت: این آمار در استان هرمزگان بالا و 78 درصد است که در بررسی این مسایل، 95 درصد به دلیل نبود آموزش های لازم رخ داده است.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر آموزش مستمر و توجه به نکات ایمنی در محیط کار برای ارتقای تولید در کشور تاکید کرد و گفت: در جهت ایمن‌سازی محیط‌های کاری به ازای یک ریال هزینه در آموزش‌های ایمنی 48/4 سرمایه گذاری کرده و به ازای یک ریال هزینه در خصوص تامین تجهیزات حفاظت فردی 37/3 بازگشت سرمایه را خواهند داشت.
مظفری خواستار همکاری و تلاش سایر دستگاه‌های مسوول به منظور کاهش آمار بروز حوادث ناشی از کار شد و گفت: در کنار بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری‌ها، سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه در این رابطه می‌توانند ایفای نقش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار