استاندار گلستان بر استفاده از ظرفیت دریای خزر در جهت رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه شهرستان بندرگز و استان تاکید کرد و گفت: بندرگز پتانسیل خوبی در حوزه های اقتصادی و بویژه گردشگری دارد.

تاکید استاندار گلستان براستفاده ازظرفیت خزر در رونق اقتصادی واشتغال

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از پروژه های عمرانی و گردشگری بندرگز در غرب استان بر رفع موانع اجرای طرح های گردشگری و عمرانی شهرستان تاکید کرد و افزود: یکی از این پروژه ها، طرح گردشگری ساحل بندرگز است که توسط سرمایه گذاری خارجی در زمینی به وسعت 52 هکتار در دست اقدام بوده و باید از این سرمایه گذاری ها حمایت شود.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری 3000 میلیارد ریالی شرکت آرمان طبیعت در این پروژه کماکان به قوت خود باقی است ، ابراز امیدواری کرد موانع موجود در مسیر اجرای این پروژه حیاتی در حوزه گردشگری که سهم بسزائی در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت با شتاب بیشتری و با تعامل و هماهنگی سازمانها و نهادهای مختلف از جمله واگذاری مالکیت از سوی سازمان ملی زمین و مسکن برطرف گردد.
هاشمی؛ همچنین رونق تولید کارخانه ها وصنایع منطقه را منوط به همکاری، تعامل و هماهنگی بیشتر سرمایه گذاران، سازمانهای مربوطه درحوزه صنایع؛ خدماتی نظیر برق جهت رفع مشکلات و پرداخت بدهی های آنها دانست.
استاندار گلستان در ادامه از سالن ورزشی صدرا بندرگز بازدید و ابراز امیدواری کرد با تزریق 10 میلیارد ریال اعتبار این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
اجرای این سالن از محل اعتبارات ملی بود که به جهت واریز نشدن اعتبارات مدت 18 سال مدت ساخت آن به طول انجامیده است.
استاندار گلستان در بدو ورود به شهرستان در مزار شهدای گمنام بندرگز حاضر شد و با آرمانهای شهیدان تجدید میثاق کرد و همچنین از کارخانه های یاس پلاس ، گل سم ، مهتاب موتور و کشت و صنعت آریا رز دیدن نمود و از نزدیک با وضعیت تولید و مشکلات آنها آگاه شد.
بندرگز با 50 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است.
به گزارش ایرنا استاندار گلستان به همراه تعدادی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی همچنین صبح چهارشنبه از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان کردکوی بازدید کرد.
هاشمی با حضور در پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی به مقام شامخ شهدای گمنام که در ورودی این پارک به خاک سپرده شده اند، ادای احترام کرد.
دیدار با امام جمعه ، حضور درمحل فرمانداری و گفتگو با کارمندان آن و بررسی مشکلات حوزه های گردشگری کردکوی از برنامه های استاندار در این شهرستان بود.
کردکوی با افزون بر 75 هزار نفر جمعیت درغرب گلستان واقع بوده و آثار تاریخی همچون برج رادکان و پارک جنگلی امام رضا(ع)از جمله جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی آن است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار