مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در رعایت حقوق شهروندی قصورهایی دارند، گفت: کارهای قابل توجهی برای تحقق منشور حقوق شهروندی انجام شده و هسته‌های همفکری حقوق شهروندی در استان ایجاد شده است.

ایجاد هسته‌های همفکری حقوق شهروندی در استان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا چراغعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به شکل‌گیری هسته هم‌فکری در حوزه حقوق شهروندی اظهار داشت: کارهای قابل توجهی برای تحقق منشور حقوق شهروندی انجام شده و هسته‌های همفکری در این زمینه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه وقفه‌ای در پیگیری و تحقق حقوق شهروندی ایجاد شده است، افزود: دو مسئله سبب وقفه‌ای در پیگیری و اجرای حقوق شهروندی شد. نخست اینکه طرح و ابلاغ آن در آستانه انتخابات انجام شده بود و ممکن بود شائبه‌هایی ایجاد کند و دوم اینکه جابه‌جایی نماینده رئیس جمهور در موضوع حقوق شهروندی نیز در ایجاد این وقفه اثرگذار بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه برخی از اولویت‌های در تحقق حقوق شهروندی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: موضوعات دارای اولویت در این زمینه مشخص شده و امیدواریم با کمک دیگر نهادها و دستگاه‌ها زمینه تحقق آنها را فراهم کنیم.

وی از عدم رعایت حقوق شهروندی در برخی دستگاه‌های اجرایی گلایه کرد و گفت: متأسفانه در برخی از دستگاه‌ها و  سازمان‌ها در باب احترام به به حقوق شهروندی و رعایت قانون اساسی از جمله بخش درمانی و عمومی که شهروندان به صورت مستقیم با آنها در ارتباط هستند، مشکلاتی وجود دارد.

چراغعلی تأکید کرد: متأسفانه مصادیقی از عدم رعایت حقوق شهروندی در این بخش‌ها مشاهده کردیم که رسما و کتبا اعلام کردیم و اگر رسانه‌ها و مردم با مصادیقی از این مسئله مواجه شدند اعلام کنند و مطمئن باشند که رسیدگی کرده و پاسخگو خواهیم بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در رعایت حقوق شهروندی قصورهایی دارند، اظهار داشت: در موضوع رعایت حقوق شهروندی من هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسم زیرا خط قرمز ما مردم هستند و با دستگاه‌هایی که این حقوق را رعایت نکنند، برخورد می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار