در آستانه ایام اربعین؛

آموزش و پرورش شهرستان گرگان با صدور بخشنامه ای به نوعی سفرهای فرهنگیان این شهرستان را در ایام اربعین ممنوع اعلام کرده است .

باصدور بخشنامه های عجیب سفرهای فرهنگیان گرگان در ایام اربعین ممنوع شد

به گزارش گلستان24؛ به  نقل از کلاس بیست؛ آموزش و پرورش شهرستان گرگان با صدور بخشنامه ای به شماره 2775/163253/710 به تاریخ 29/7/96  به نوعی سفرهای فرهنگیان این شهرستان  بخصوص در ایام اربعین را ممنوع اعلام کرده است .

در این نامه آمده است:

"برابر دستورالعمل های اداری موجود و با توجه به شروع سال تحصیلی  و رعایت حقوق دانش آموزان و اولیا محترم آنها، بدین وسیله به اطلاع می رساند نیروهای آموزشی، مرخصی استحقاقی نداشته  و ضروری است  طبق برنامه هفتگی و ابلاغ رسمی  در محل خدمت حاضر باشند . مقتضی است مدیران محترم ضمن رعایت دقیق، بخشنامه  را به نحو مناسب  به اطلاع کلیه همکاران محترم برسانند ."

بخشنامه عجیب اموزش و پرورش

 

به گفته برخی مدیران آموزشی؛ در هفته گذشته و در جلسه با مدیران، مسئولان اموزش و پرورش  به مدیران مدارس تاکید کرده اند که از هر گونه سفر زیارتی خودداری کنند، درغیر این صورت با همکاران فرهنگی برخورد کرده و به تخلفات اداری آموزش و پرورش معرفی می شوند .

اما این اقدام در حالی انجام می شود که در آستانه ایام اربعین میلیون ها نفر از دلسوختگان اهل بیت با پای پیاده به کربلای معلی رهسپار می شوند اما مجوز حضور فرهنگیان گرگان در این اجتماع میلیونی از سوی مسئولین صادر نمی شود .

تعدادی از فرهنگیان که خود را جامانده از هزاران زائرین سید الشهدا بیان می کننددر این باره به خبرنگار کلاس بیست؛ گفته اند؛ با وجود  اخذ روادید و معرفی جایگزین نیز مسئولان اجازه خروج ما را نداده اند.

آنها می گویند؛ اگرچه تعداد افرادی که در این ایام درخواست مرخصی کرده اند زیاد نیستند اما صدور چنین دستوری دراین تاریخ بسیار عجیب است.

به گفته منبعی آگاه در اداره کل آموزش و پرورش گلستان؛ این تصمیمات شهرستانی  است واستان هیچ دخالتی برای صدور چنین بخشنامه ای ندارد.

چندی پیش نامه ای نیز از سوی یکی از مدیران شهرستانی استان اصفهان برای ممنوعیت این سفرها صادر شده بودکه تعجب بسیاری از مسئولان در سطح کشور را به همراه داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار