مدیر موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در کربلا:

مدیر موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در کربلای معلی با اشاره به اینکه اربعین حسینی می‌تواند محور همدلی امت اسلامی است، گفت: پیاده‌روی اربعین مصداق بارز صدور انقلاب اسلامی است.

 اربعین حسینی مانور بزرگ همدلی امت اسلامی

به گزارش گلستان24؛حبیب شفیع آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، با اشاره به اینکه خادمان عزیز گنبدی در سال گذشته نخستین تجربه موکب داری را به صورت مشترک با خادمان سایر شهرستان‌های استان گلستان در موکب استانی موسوم به موکب امام رضا (ع) تجربه کردیم، اظهار کرد: در سال گذشته حمایت‌های مجموعه مسوولان استانی و شهرستانی موجب شد تا تجربه بسیار خوبی برای همه مدیران و خادمان اینموکب به دست بیاید.

وی با بیان اینکه امسال امام جمعه، فرماندار ویژه و مسوولان شهرستان با احصای توانمندی‌های شهرستان و اعلام آمادگی خادمان عزیز در ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبدکاووس تصمیم به راه‌اندازی موکب مستقلی در کربلای معلی گرفتند، افزود: پس از اتخاذ تصمیم اولیه برای راه‌اندازی این موکب مکاتباتی را با ستاد اربعین حسینی کشور صورت دادیم تا مجوز برپایی موکب را در سال جاری کسب کنیم.

مدیر موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در کربلای معلی با تاکید بر اینکه سیاست ستاد اربعین کشور بر توسعه موکب‌ها به صورت شهرستانی و دخیل کردن بدنه مردمی بود، خاطرنشان کرد: بر این اساس تلاش‌های خود را برای ثبت نام موکب به نام حضرت یحیی بن زید (ع) و دریافت مجوز ادامه دادیم.

شفیع آبادی با اشاره به اینکه با تشکیل ستاد اربعین حسینی با محوریت خادمان مردم در ستاد بازسازی عتبات عالیات و حمایت های امام جمعه محترم، کمیته های مختلفی برای حمایت از برپایی موکب حضرت یحیی بن زید (ع) تشکیل شد، ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان و کمیته پشتیبانی با محوریت صنعت و معدن و حمایت معاون سیاسی فرمانداری انصافا در کنار سایر کمیته ها با همت بیشتری پای کار آمدند

وی با بیان اینکه تنها مشکلی که در روند تهیه مقدمات برپایی موکب ایجاد شد حمل و نقل لوازم و تجهیزات بود، تصریح کرد: با توجه به همت خوب هم‌استانی‌های عزیز و برپایی چندین موکب در استان گلستان به ویژه دو موکب در شهرستان گرگان وسایل نقلیه موجود در این شهرستان‌ها تقسیم شد و با کمبود در این حوزه مواجه شدیم که با پیگیری و حمایت مسوولان و البته همراهی و اعلام آمادگی رانندگان مردمی مرتفع شد.

مدیر موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در کربلای معلی با تاکید بر اینکه امروز جمعی از رزمندگان دفاع مقدس که در میان آنها فرماندهان سابق نواحی سپاه در استان گلستان نیز حضور دارند در جمع خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع)، گفت: وقتی جوانان این عزیزان را مشاهده می‌کنند همچنان با روحیه جهادی و بدون هیچ چشم‌داشتی مشغول به فعالیت هستند با انگیزه و انرژی فعالیت می‌کنند.

شفیع آبادی پیاده‌روی اربعین حسینی را یکی از مصادیق صدور انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: این رخداد بزرگ یکی از بزرگترین همایش‌های اسلامی و مانور بزرگ امت اسلامی است که نمایان‌گر وحدت و همدلی این امت بزرگ است.

وی با بیان اینکه برای همه دنیا تعجب‌آور است که چگونه مردم عراق که دولتشان هشت سال جنگ را بر ملت و نظام ایران اسلامی تحمیل کرده، امروز از عمق جان و با اخلاص از زائران ایرانی استقبال و پذیرایی می‌کنند، افزود: مردم هر دو کشور نشان دادند که آنچه مانع از همدلی و دوستی این و ملت مسلمان شده بود خباثت صدام و هم‌حزبی‌های متحجرش بوده است.

مدیر موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در کربلای معلی با تاکید بر اینکه امروز شاهد  برپاییموکب‌های مشترک ایرانی و عراقی هستیم، خاطرنشان کرد: هنگامی که دو ملت ایران و عراق به واسطه عشق به اهل بیت (ع) با یکدیگر پیوند خورده اند دشمن نخواهد توانست این دو ملت را از هم جدا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار