مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه ۵۶ درصد مدارس استان تخریبی است، گفت: ۱۹.۴۶ درصد مدارس عمرشان بیش از ۶۰ سال، ۴۹.۵۵ درصد حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ سال و ۳۳.۹ درصد مدارس استان گلستان حداکثر ۱۸ سال سن دارند.

21.28 درصد مدارس استان گلستان تخریبی هستند

به گزارش گلستان24؛محمدرضا وطنی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: قانون شورای آموزش و پرورش مصوبه سال 1372 است و در آن اقدامات استان در حوزه شورای  آموزش و پرورش با ریاست استاندار ذکر شده و منابع آن نیز دیده شده است.

وی تصریح کرد: از سال 1374 شهرداری‎ها باید زمینی که برای فضای آموزشی تعلق می‎گیرد 5 درصد آن را به مدرسه‎ها اختصاص داده و فروشگاه‎هایی که از این تاریخ به بعد ساخته می‎شود 5 درصد آن به آموزش و پرورش اختصاص داده ‎شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه این قانون در کل کشور اجرا نشده، گفت: در 3 سال گذشته پیگیر این قانون هستیم و مقرر شد که هر ماه گزارشی را شهرداری‎ها به آموزش و پرورش ارائه دهند و منابع برای ساخت و ساز مدارس سریع‎تر انجام شود.

وطنی افزود:  1795 نفر دانش‎آموز در مدارس استثنایی استان تحصیل می‎کند و  21 هزار و 581 نفر ابتدایی، 75 هزار و 776 نفر متوسط اول و 47 هزار و 707 نفر متوسطه دوم و در مجموع 326 هزار و 859 دانش آموز داریم که 48.5 درصد آن دختر هستند.

وی گفت: 19.46 درصد مدارس عمرشان بیش از 60 سال، 49.55 درصد حداقل 20 و حداکثر 40 سال و 33.9 درصد مدارس استان گلستان حداکثر 18 سال سن دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: 21.28 درصد مدارس استان گلستان تخریبی هستند و بیش از 34 درصد مدارس ما مقاوم‌سازی و ما بقیه حداقل شرایط استحکام را دارند.

وطنی با بیان اینکه 56 درصد مدارس ما تخریبی و نیاز به مقاوم‌‌سازی دارند، گفت: از استان‎هایی هستیم که وضعیت مدارس تخریبی ما از میانگین کشور پایین‌تر است.

وطنی با بیان اینکه 19 هزار و 890 نفر کارکنان رسمی داریم اظهار کرد: بیش از 9 هزار نفر از این تعداد خانم هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان افزود: درصد دانش‎آموزان هنرجویان ما 2 درصد امسال کاهش پیدا کرده و در حال حاضر 36 درصد دانش‌آموزان ما در هنرستان‎ها تحصیل می‎کنند و در تلاش هستیم که 40 درصد دانش‌آموزان در رشته‎های کاردانش و فنی و حرفه‎ای تحصیل کنند.

وطنی یادآور شد: با نشست‎هایی که داشتیم قرار بود که دستگاه‎های اجرایی استان، نیازمندی‎های استان را اعلام کنند تا در هدایت تحصیلی، دانش‎آموزان را به آن سمت سوق دهیم.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار