مدیرکل امور مالیاتی گلستان از رشد 54 درصدی وصولی مالیات بر ارزش افزوده استان در 6 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

رشد 54 درصدی وصولی مالیات بر ارزش افزوده گلستان

به گزارش گلستان24؛علی‌اصغر هزارجریبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: تأمین درآمدهای مالیاتی در آینده بدون تحول در حوزه نظام مالیات بر ارزش افزوده و طرح جامع مالیاتی امکان‌پذیر نخواهد بود در واقع در صورت عدم تحقق کامل درآمدهای مالیاتی هزینه‎های کشور با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به جمع وصولی مالیات در 6 منبع ارزش افزوده تا پایان شهریورماه سال جاری گفت: جمع وصولی در 6 منبع مالیات بر ارزش افزوده تا پایان شهریور ماه سال جاری 797 میلیون و 499 هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رقمی معادل 530 میلیون و 372 هزار ریال شاهد رشد 50 درصدی در این بخش بودیم.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان تصریح کرد: مصوب سازمانی مالیات بر ارزش افزوده سال 1396 در 6 ماه نخست سال جاری 602 میلیون و 768 هزار ریال است که در این بخش شاهد 132 درصد تحقق درآمد مالیاتی بودیم.

هزارجریبی ادامه داد: وصولی صرفأ مالیات بر ارزش افزوده در 6 ماه نخست سال جاری مبلغ 743 میلیون و 344 هزار ریال است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  54 درصد رشد اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون رشد 54 درصدی وصولی مالیات بر ارزش افزوده در استان را شاهد بودیم افزود: از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، پنج درصد ان وارد خزانه، یک درصد مربوط به بیمه سلامت و سه درصد برای توسعه آبادانی شهرها و روستاها به حساب دهیاری‎های و شهرداری‎ها واریز می‎شود.

*58 درصد از مؤدیان نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اقدام کردند

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ابراز کرد: جمع واریزی به شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده تا پایان شهریور ماه سال جاری 253 میلیارد و 207 میلیون ریال برآورد شده که به شهرداری گرگان، فرمانداری عشایر مراوه‌تپه و دهیاری گدم‌آباد شهرستان گنبدکاووس بیشترین مبلغ از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده واریز شده است.

هزارجریبی به تعداد مؤدیان فعال در دوره بهار و تابستان در بخش مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: تعداد مؤدیان فعال در دوره بهار و تابستان در بخش مالیات بر ارزش افزوده 12 هزار و 672 نفر بود که در فصل بهار سال جاری 7 هزار و 401 نفر یعنی 58 درصد مشمولان و در تابستان 7 هزار و 167 نفر حدود 57 درصد نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود در سطح استان اقدام کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار