رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه 214 هزار بهره‎بردار در بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: 75 درصد بهره‎برداران کشاورزی در گلستان بی‎سواد یا کم‎سواد هستند.

3/4 بهره‎برداران کشاورزی در گلستان بی‎سواد یا کم‎سوادند

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان که در دفتر استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: 75 درصد بهره‎برداران کشاورزی در گلستان بی‎سواد یا کم‎سواد هستند حدود 10 الی 15 درصد دیپلم دارند و پنج درصد آنها لیسانس و دکترا دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‎های بخش کشاورزی باید به سمت توسعه گیاهان گلخانه‎ای، گیاهان دارویی و پرورش در سیستم‎های بسته حرکت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: نیاز است که آموزش‌های فنی حرفه‌ای به سمتی سوق پیدا کند که گیاهان دارویی، پرورش گیاهان زینتی و گلخانه‎ای در اولویت قرار بگیرد.

مهاجر با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۴ هزار هکتار سبزی و صیفی در استان گلستان کشت می‎شود، گفت: این‎ها جزو محصولات پر آب هستند، این محصولات در 2 الی 3 هزار گلخانه کشت می‎شوند که نیاز به کارگر ماهر دارند.

وی ابراز کرد: 7 هزار فارغ‎التحصیل رشته دانشگاهی کشاورزی در استان گلستان وجود دارد که حتی از پنج درصد آنها در بخش کشاورزی نمی‎توانیم از این فارغ‎التحصیلان بهره‎مند شویم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار