رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان:

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه اقتصاد مقاومتی برنامه ندارد و از سطح ملی برنامه‎ای برای این نهاد ابلاغ نمی‎شود، گفت: ما هنوز نمی‎دانیم نقش آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی کجاست.

نمی‎دانیم نقش آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی کجاست

به گزارش گلستان24؛حسین پیشقدم ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان که در دفتر استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید گزارش بدهد در راستای توسعه و نقش بخش خصوصی در استان چقدر توانسته در زمینه برون‎سپاری اقدام کند.

وی با بیان اینکه برخی آموزش‎ها در مهدهای کودک و مدارس غیرانتفاعی به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: باید به سمت بخش خصوصی و برون‎سپاری فعالیت‎ها برای توفیق هر چه بیشتر حرکت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان افزود: 2 هزار و 500 کلاس درس در استان باید بازسازی شود و 2 هزار و 500 کلاس درس نیز تخریبی هستند که نیاز به مقاوم‎سازی دارد.

پیشقدم از روند نزولی تولید صنعت فرش ترکمن در استان انتقاد کرد و گفت: اگر شرایط به همین روند ادامه پیدا کند تا 20 سال دیگر فرش ترکمن در استان بافته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه اقتصاد مقاومتی برنامه ندارد و از سطح ملی برنامه‎ای برای این نهاد ابلاغ نمی‎شود، گفت: ما هنوز نمی‎دانیم نقش آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی کجاست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان ابراز کرد: اینکه گفته می‎شود تعداد هنرستان‎های استان افزایش پیدا کند باید دید زیرساخت‎های اعتباری به چه شکلی قرار است تعیین شود و اینکه چقدر می‎توانیم تمایل خانواده‎ها را به سمت رشته‎های فنی و حرفه‎ای متمایل کنیم.

پیشقدم بر لزوم آینده‎پژوهی در زمینه مسائل آموزشی تاکید کرد و گفت: نظام درآمدی و هزینه‎ای استان گلستان به سمت بزرگ شدن پیش می‎رود.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات هزینه‎ای استان 280 میلیارد تومان است، افزود: اعتبارات هزینه‎ای آموزش و پرورش 450 میلیارد تومان است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار