رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان:

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان از اقدامات جزیره‎ای در حوزه ایجاد اشتغال انتقاد کرد و گفت: هر حوزه برای خودش فعالیت می‎کند بدون اینکه ظرفیت‌ها در یک مسیر باشد که این مسائل آسیب‎زاست.

طرح روستای بدون بیکار در 14 روستای گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین پیش‎قدم ظهر امروز در چهارمین کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: ۴۶.۵ درصد از جمعیت استان گلستان جزو جمعیت روستایی است و استان گلستان در این زمینه رتبه دوم را دارد.

وی با بیان اینکه طرح تعاون روستا می‌تواند نقطه مهمی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری باشد، تصریح کرد: ما هنوز اعتبارات اشتغال را دریافت نکردیم از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در یک سامانه مدرن اطلاعات خود را وارد کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان افزود: گسست فعالیت‎ها و عدم انسجام در حوزه اشتغال باعث می‌شود تا در برنامه ششم و اهداف دولت تدبیر و امید توفیق کسب نکنیم.

پیش‎قدم با ابراز انتقاد از اینکه هر حوزه برای خودش در حوزه اشتغال فعالیت می‎کند، افزود: تلاش در حوزه اشتغال بدون اینکه ظرفیت‌ها در یک مسیر باشد این موارد آسیب‎زاست.

وی گفت: حدود پنج ماه از سال ۱۳۹۶ باقی مانده، باید خیلی تلاش کنیم و مدیران ارشد استان برنامه منظم را طراحی کنند و تسهیلات را در اختیار افراد بگذاریم در ماه‎های پایانی سال تسهیلات بانکی قفل می‎شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان با بیان اینکه در حوزه برنامه‎ریزی باید تعجیل کنیم، ابراز کرد: مردمی کردن اقتصاد ضروری است برای برنامه ریزی دو ماه وقت بگذاریم تا در اجرا توفیق پیدا کنیم.

پیش‎قدم با بیان اینکه باید فکری برای تسهیلات اشتغال کنیم ، گفت: گلستان با کاهش نرخ بیکاری مواجه است طرح تحول اقتصادی در ۱۱۹ روستای بیکار در استان اجرا می‎شود، طرح روستای بدون بیکار در 14 روستا هدف گذاری شده است.

وی گفت: فعالیت در حوزه اشتغال به دلیل منطقه‎ای بودن و جزیره‎ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی باعث عدم توفیق در ایجاد اشتغال ترسیم شده می‎شود؛ تعهد استان گلستان برای ایجاد اشتغال در سال جاری ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار