با حضور جانشین وزیر دفاع

در آئینی با حضور سردار سرتیپ قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی ازمسئولان کشوری و استانی؛ کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور شرکت سهامی مزرعه نمونه آق قلا از توابع استان گلستان روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

بهره برداری کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور شرکت سهامی مزرعه نمونه آق قلا

به گزارش گلستان24؛مدیرعامل مزرعه نمونه آق قلا گفت: 9 مزرعه تولید مرغ گوشتی و مادر داریم که ظرفیت یک میلیون و 200 هزار قطعه را دارا هستند.
ساسان پور جعفری؛ میزان تراکنش مالی مزرعه نمونه را در سال 150 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در چهار سال گذشته ظرفیت تولید به اندازه کل تولید تاریخ شرکت بوده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته سبد کالایی کل ارتش در مزرعه نمونه تولید و ارسال شد.
مدیرعامل مزرعه نمونه آق قلا همچنین اظهارکرد: بیش از 700 نفر در حوزه کشت پنبه مزرعه نمونه گلستان اشتغال دارند و این استان ظرفیت تولید بذر مورد نیاز کل کشور را دارد.
به گفته وی؛ سال گذشته گلستان بذر پنبه استان های فارس، کرمان و تهران را تامین کرد و هم اکنون در کنار تهران و فارس کشت پنبه را نیز انجام می دهیم.
وی اضافه کرد: بذر وارداتی کیلویی 20 هزار تومان به کشاورز داده می شود و بذر مزرعه نمونه با یارانه دولت چهار هزار تومان قیمت دارد.
مدیرعامل مزرعه نمونه آق قلا اضافه کرد که استان گلستان توان صادرات بذر پنبه به کشورهای آسیای میانه ( cis )را نیز دارد.
وی؛ میزان برداشت پنبه از بذر تولیدی این مزرعه را 5 تا 6 تن در هکتار و مدت زمان کاشت، داشت و برداشت را 120 روز اعلام کرد.
به گفته وی؛ پنج هزار هکتار از زمین های مزرعه نمونه به زمین های کشاورزی تعلق دارد و یکهزار هکتار در بحث طیور و کارخانه ها استفاده می شود.
وی اضافه کرد که اراضی در فصل پاییز به کشت غلات شامل گندم و جو و نیز کلزا اختصاص داشته و بذر ذرت علوفه ای و پنبه در بهار و تابستان کشت می شود.
به گزارش ایرنا کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور مزرعه نمونه آق قلا که طی 18 ماه با اعتبار 850 میلیارد ریال احداث و وارد چرخه کاری شده است، توان تولید چهار هزار قطعه را در ساعت دارد.
آق قلا در شمال استان گلستان واقع است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار