رئیس سازمان ثبت احوال در کردکوی:

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: حدود 65 میلیون از مردم ایران در داخل و خارج کشور واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

اتمام اعتبار کارت ملی کاغذی تا پایان سال‎جاری

به گزارش گلستان24؛حمید درخشان‎نیا ظهر امروز در حاشیه بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: امروز ایران همراه با پیشرفت و توسعه در دنیا ثبت احوال نوین را تجربه می‎کند.

وی از اجرای طرح جامع شناسایی ایرانیان در کشور خبر داد و گفت: صدور کارت ملی هوشمند در راستای طرح جامع شناسایی ایرانیان در حال انجام است، این پایگاه از لحاظ اطلاعات سببی و نسبی افراد در حال تکمیل نهایی است.

رئیس سازمان ثبت احوال کارت ملی هوشمند را کلید ورود به دولت الکترونیک دانست و اذعان کرد: ما با کارت هوشمند ملی در 200 هزار نقطه کشور به بیش از 120 اداره، وزارتخانه، نهاد عمومی و خصوصی به‎صورت آنلاین و برخط متصل هستیم و خدمات هویتی را به مردم و ادارات و بانک‎های مختلف ارائه می‎دهیم.

 

 

*اتمام اعتبار کارت ملی کاغذی تا پایان سال‎جاری

درخشان‎نیا با بیان اینکه در هر ثانیه، 6 هزار استعلام از سوی پایگاه اطلاعات کشور صورت می‎گیرد، بیان کرد: هنگام مراجعه مردم به نهادها و انجام امورات مختلف با اتصال برخط به این پایگاه احراز هویت می‎شوند و درخواست آنها انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه کسانی که تا پایان سال 1389 کارت‎های ملی کاغذی را دریافت کردند تا پایان سال‎جاری فرصت دارند برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند، خاطرنشان کرد: پس از پایان سال 1396 کارت‎های ملی قدیمی از لحاظ قانونی فاقد اعتبار خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت ثبت احوال صدور ماهانه 2 میلیون کارت ملی هوشمند است، تأکید کرد: اگر مردم پس از پایان سال‎جاری برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند باید یک فرایند طولانی را تجربه کنند، از این رو پیشنهاد می‎کنیم مردم در فرصت پیش‎رو با ظرفیت ایجاد شده از سوی ثبت احوال در فضای آرام نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.

درخشان‎نیا با بیان اینکه پروژه صدور کارت ملی هوشمند برای افراد واجد شرایط و افراد بالای 15 سال پایان سال 1397 است، تصریح کرد: کسانی که کارت ملی کاغذی خود را تا پایان سال 1389 دریافت کردند ضروری است تا پایان سال 1396 برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی متذکر شد: در انتخابات اخیر احزار هویت افراد با کارت ملی هوشمند انجام شده است در عین حال مذاکرات فنی با بانک‎ها، قوه قضاییه و .. صورت می‎گیرد تا به‎زودی شاهد بهره‎برداری از کارت هوشمند ملی باشیم.

 

 

رئیس سازمان ثبت احوال یادآور شد: از آنجایی که همه مردم کارت ملی هوشمند در اختیار ندارند همین عامل موجب عدم بهره‎برداری کارت هوشمند ملی به صورت جامع در کشور شده است.

*۵3 درصد واجدین شرایط در گلستان کارت ملی هوشمند دریافت کردند/ استان گلستان در حوزه ثبت احوال جزو استان‎های موفق است

درخشان‎نیا گفت: تاکنون بیش از 29 میلیون کارت ملی هوشمند صادر و به مردم تحویل داده شد که این عدد در پایان سال 1396 باید به 60 میلیون برسد.

وی با بیان اینکه حدود 65 میلیون از مردم ایران در داخل و خارج کشور واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند، اظهار داشت: همه کسانی که سن آنها بالای 15 سال باشد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

رئیس سازمان ثبت احوال ارزیابی خود را از عملکرد ثبت احوال استان گلستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: استان گلستان در حوزه ثبت احوال جزو استان‎های موفق است و بیش از 53 درصد از گلستانی‎های واجد شرایط کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

درخشان‎نیا بیان کرد: نمره بنده به ثبت احوال استان گلستان با توجه به عملکرد مثبتی که داشت 20 است.

* در سال‎های آینده با موافقت مجلس کارت ملی جایگزین شناسنامه می‎شود

وی با اشاره به جایگزینی کارت هوشمند ملی به‎جای شناسنامه، خاطرنشان کرد: شناسنامه جایگاه و پایگاه قانونی دارد که با توجه به تأکید قانونگذار برای ارائه شناسنامه افراد در برخی امورات از جمله انتخابات، شناسنامه همچنان از پایگاه قانونی برخوردار است.

 

 

رئیس سازمان ثبت احوال ابراز کرد: در سال‎های آتی که همه واجدین شرایط، کارت هوشمند ملی دریافت می‎کنند در نظر داریم در یک سازوکار قانونی و با موافقت مجلس شورای اسلامی کارت هوشمند ملی را به یک مدرک منحصر تبدیل کنیم و جایگزین سایر مدارک شناسایی قرار دهیم.

درخشان‎نیا تأکید کرد: با توجه به اینکه جایگزینی کارت هوشمند ملی با شناسنامه تنها یک ایده است که در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی در سال‎های آینده عملی می‎شود آن دسته از افرادی که در حال حاضر مایل به الکترونیکی کردن شناسنامه خود هستند نسبت به دریافت شناسنامه الکترونیک اقدام کنند.

گفتنی است؛ در جریان حضور رئیس سازمان ثبت احوال در اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی، مدیرکل ثبت احوال استان گلستان، امام جمعه کردکوی، فرماندار کردکوی، رئیس اداره ثبت احوال و  جمعی از مسؤولان شهرستانی حضور داشتند.

اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی1

اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی2

اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی3

اداره ثبت احوال شهرستان کردکوی4

/ فارس

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار