توسط مراجع نظارتی رخ داد:

منابع موثق از بازداشت تعدادی از افراد به جرم جعل مهر سازمان نظام مهندسی استان گلستان در شهرستان کردکوی خبر دادند .

بازداشت چند مظنون به جرم جعل مهر نظام مهندسی در کردکوی

به گزارش گلستان24؛یک منبع مطلع در این زمینه گفت : خبر احضار و بازداشت این افراد توسط یکی از مراجع نظارتی مهم صحت داشته و جعل مهر سازمان نظام مهندسی رخ داده است .

مکان این اقدامات مجرمانه شهرستان کردکوی بوده و سازمان نظام مهندسی استان گلستان نیز از موضوع مطلع  و پیگیر وضعیت این افراد شده است .

شایان ذکر است فردی که اخیرا در یکی از نهادهای انتخابی همین شهرستان مشغول به فعالیت شده نیز جزو مظنونین می باشد و اگر پرونده وی به مراجع قضایی ارسال و حکم علیه وی صادر شود احتمال انفصال از خدمت برای وی وجود دارد .

این پرونده کماکان باز است و رسیدگی به این اتهامات ادامه دارد .

گفته می شود این کار به چند شکل ممکن است روی داده باشد که در حالت اول افرادی بخواهند بدون اطلاع مهندس ناظر ، دزدکی از مهر وی استفاده نمایند .

در حالت دوم خود مهندس با اطلاع اینکار را می کند یعنی اینکه مثلا فردی که مهندس ناظر است و فرضا 10000 متر سهمیه دارد اضافه بر آن را ثبت سیستم نمی کند در حالیکه کار انجام شده و پولش هم دریافت می شود .

سومین حالت هم به این صورت است که برخی مهندسین بعد از اینکه 60 درصد کار انجام شد برای اینکه زودتر خلاص شوند و در پروژه ای دیگر مشغول بکار گردند گواهی پایان کار صادر می کنند در حالیکه 40 درصد کار هنوز باقی مانده است .

به هر حال اینها شگردهایی است که برخی مهندسین از آن استفاده می کنند و شاید هم راههای دیگری در این زمینه وجود داشته باشد  و لازم است رئیس سازمان نظام مهندسی و مسدولان نظارتی از این موارد مراقبت بیشتری بکنند چرا که موضوع مسکن با جان و مال انسانها پیوند خورده است .

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار