استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری بخش خصوصی را باید برطرف کرده و فرش قرمز زیر پای آنان پهن می کنیم.

جذب سرمایه گذار موجب توسعه استان می شود

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی، استاندار گلستان امروز (۱۴ آبان) در مراسم آغاز عملیات اجرایی سیلوی ۶ هزار تنی بارگیری غلات در ایستگاه راه آهن گرگان با بیان اینکه توسعه راه آهن را به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی کشور و استان دنبال می کنیم، گفت: وضعیت کنونی نشان می دهد خیلی برای توسعه استان در حوزه راه و شهرسازی، در سال های گذشته تلاش نکردیم و عقب ماندگی که وجود دارد، طولانی شده است.

 

وی با بیان اینکه جاده، خطوط ریلی و هوایی از جمله زیرساخت های اصلی توسعه کشورها به شمار می رود، افزود: شاخص توسعه کشورها وضعیت راه ها و امنیت آنها، سرعت، حمل کالا و باراندازهایی که باید داشته باشد، است. بویژه بحث ریلی که در فصل ماده ۲۴ و ۲۵ ماده ابلاغی برنامه ششم هم به آن اشاره شده است.

 

استاندار گلستان با تأکید براینکه در سال های گذشته خیلی نگاه توسعه ای به استان نداشتیم از ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ساخت سیلو در ایستگاه راه آهن گرگان قدردانی کرد و گفت: انجام این کار برعهده دولت بوده اما بخش خصوصی قسمتی از کار را برعهده گرفته است. امیدواریم دیگر مدیران اجرایی استان هم با رعایت تشریفات قانونی و چارچوب های مشخص به دنبال جذب سرمایه گذار باشند.

 

وی با بیان اینکه برای توسعه استان باید تلاش های زیادی در سطح محلی، ملی و بخش خصوصی انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر این تلاش ها را با هم انجام ندهیم فاصله عقب افتادگی که به مرور زمان به وجود آمده است قابل کنترل، تعدیل و توازن با برخی از استان ها نخواهد بود؛ ضمن اینکه ما در خود استان هم باید توازن منطقه ای به وجود بیاوریم.

 

هاشمی ادامه داد: باید حداکثر ظرفیت اعتبارات دولتی را جذب کنیم. همه دستگاه های اجرایی نسبت به این مسئله موظف هستند و باید از حداکثر تخصیص ها و ظرفیتی که در ادارات وجود دارد، استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از شاخص های ارزیابی مدیران استانی، جذب حداکثری اعتبارات است که از روز نخست حضورم در حال رصد آنها هستیم. برای این کار گروهی در نظر گرفته شده تا دستگاه های اجرایی استان و همکاران خود را نظارت کنیم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه باید در جذب اعتبارات ملی نیز مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند، گفت: بالغ بر ۷۰ درصد اعتبارات در توسعه کشور در حوزه ملی و حتی در حوزه های تعریف نشده است که مدیرانی توانمندند که بتوانند این ظرفیت ها را شناسایی و از آن استفاده کنند.

 

وی افزود: علاوه بر شاخصه های عمومی مانند سلامت، پاک دستی، توسعه نگری، تلاش و پیگیری امور که مدیران باید داشته باشند این دو موضوع هم خیلی مهم است.

 

هاشمی توجه به اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذار را از دیگر اقدامات مهمی برشمرد که مدیران دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

 

وی در این باره گفت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نسبت به دو اقدام دیگر خیلی مهم تر است که بدون حضور بخش خصوصی اتفاق نمی افتد. ریشه اقتصاد مقاومتی و مفهوم آن که در نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری موردتأکید قرار می گیرد، ورود مردم به عرصه کار، تولید، اقتصاد و مشارکت است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه باید در کشور روی پای خودمان بایستیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت هایی که در جمهوری اسلامی در حوزه معدن، نفت، گاز، برق، کشاورزی، صنعت، تجارت و گردشگری وجود دارد باید توسط بخش خصوصی فعال کنیم زیرا این اقدام در توان دولت نیست.

 

وی با اشاره به کسری بودجه، تأکید کرد: باید به سمت بخش خصوصی بیاییم. اصلی ترین شاخصی که می توانیم یک مدیر را در سطح استان ارزیابی کنیم، توجه و نگاه آن به بخش خصوصی است. به هر نحوی شده باید قدردان سرمایه گذار باشیم. بانک ها نیز باید کمک کنند زیرا اگر نگاه انتفاعی داشته باشند سرمایه گذار پشتوانه ای نخواهد داشت.

 

هاشمی با بیان اینکه برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم، تصریح کرد: اصلی ترین کار برای توسعه استان جذب سرمایه گذار است، نگاه مسئولان باید به بخش خصوصی باشد و فرش قرمز برای آنها پهن کنیم. هر مدیری بتواند موانع سرمایه گذاران را رفع کند آن زمان است که حضور و مشارکت مردم را در اقتصاد اتفاق می افتد.

 

وی اظهار کرد: مدیران استان اگر بتوانند هرکدام حداقل یک سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کنند، بیش از ۱۰۰ طرح و پروژه می شود. اگر مدیران توان جذب یک بخش خصوصی را نداشته باشند باید ببینیم مشکل کار کجاست، یا در حوزه سیاستگذاری و یا در حوزه های اقتصادی در بخش پولی و بانکی  مشکل داریم و یا اینکه بخش خصوصی گلستان را استان خوبی برای سرمایه گذاری نمی داند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار