نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: جزئیات لایحه منطقه آزاد اینچه برون تا هفته آینده بررسی و تا یک ماه آینده برای رأی گیری به صحن مجلس شورای اسلامی می رسد.

لایحه منطقه آزاد اینچه برون ماه آینده به صحن مجلس می رسد
به گزارش گلستان 24 ؛ قره جه طیار شامگاه یکشنبه در خصوص منطقه آزاد اینچه برون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همدلی که در مجموعه مجمع نمایندگان استان و راهنمایی های آیت الله نورمفیدی در رأس استان و همکاری با سایر مدیران ستادی وجود دارد، امیدواریم که لایحه منطقه آزاد به تصویب برسد.

وی افزود: این لایحه که در مجلس نهم دو بار رد شده و بار دیگر در سال گذشته با لایحه جدیدی که شامل هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی است، مطرح شد و کلیات آن در کمیسیون اقتصادی و کمیسیون تخصصی مناطق آزاد به تصویب رسیده، امیدواریم در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

طیار گفت: با سفر اعضای کمیسیون اقتصادی و بازدید میدانی و مشاهده ظرفیت ها، قابلیت ها و محرومیت های که در منطقه شمالی استان داریم امیدواریم این طرح در کمیسیون اقتصادی به اتفاق آراء به تصویب برسد.

وی افزود: پیشی بینی می شود با توجه به قول رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته آینده جزئیات این لایحه به بحث گذاشته شود و در یک ماه آینده برای رأی گیری نهایی به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گلستان قابلیت های خوبی از نظر موقعیت استراتژیک جغرافیایی، دسترسی به کریدور بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب و بازارهای بکر آسیای میانه دارد.

وی ادامه داد: وجود تنوع اقلیمی برای توسعه فعالیت های کشاورزی، بزرگترین مرز استحصاء خاویار در کشور و برخورداری از اکوسیستم های منحصر به فرد، تالاب های بین المللی و پارک ملی گلستان و ده ها موقعیت قابل اتکا دیگر استان را شاخص کرده است.

نگرش دولت مردان نسبت به استان گلستان تغییر کند

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکارهای پیشنهادی من، تغییر نگرش دولتمردان و نمایندگان، درک محرومیت شدید صنعتی و اقتصادی گلستان، با وجود ظرفیت های بالقوه آن، تلاش عملی برای جبران مافات با اختصاص بودجه های کلان برای آماده ساختن زیرساخت های لازم جهت تسریع در رشد اقتصادی است.

وی افزود: مورد دیگر که استان را در راستای رشد اقتصادی قرار می دهد، اجرای صنایع سنگین و بزرگ اشتغال زا و سودآور جهت افزایش درآمد ناخالص داخلی و افزایش سرانه ارزش افزوده صنعتی جهت ایجاد جهش اقتصادی و جهت عقب ماندگی های گذشته است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین تسریع در اجرای لایحه ایجاد مناطق آزاد که شامل منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون نیز می شود جهت افزایش توان اقتصادی یکی دیگر از الزامات است.

طیار تصریح کرد: ایجاد فرصت برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی در منطقه آزاد با ایجاد فرصت هایی قانونی بیشتر و رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای تولیدی استان از دیگر راه های رشد اقتصادی استان خواهد بود.

وی گفت: ۵۰ درصد صنایع استان به علت کمبود منابع مالی در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل است لذا این آمادگی وجود دارد که با همکاری استاندار و کلیه مدیران استان قدم های خوب و اساسی را جهت رشد اقتصادی در استان برداریم.


انتهای پیام/

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار