مدیرعامل بانک کشاورزی از اختصاص وام ۲۰ میلیون تومانی به کشاورزان، ظرف ۴۸ ساعت و پس از مراجعه به شعبه و تکمیل فرمهای مربوطه خبر داد.

پرداخت وام ۲۰ میلیونی به کشاورزان ظرف ۴۸ ساعت

به گزارش گلستان 24، دكتر شهيد زاده طي سخناني  با بيان اينكه  ما به عنوان یک بانک تخصصی، در سیستم بانکداری الكترونيكي پیشرو هستیم و سیستم بانکداری متمرکز را براي اولين بار اجرايي کرده‌ایم گفت: کشاورزان متقاضي دريافت تسهيلات كمتر از 20 میلیون تومان می‌توانند با حضور در بانک و پر کردن فرم مربوطه مي توانند طي 48 ساعت و بدون معطلی تسهيلات را دریافت کنند. همچنین امکان درخواست تسهيلات  به صورت اینترنتی وجود دارد. وي با اشاره به اينكه با همکاری مجلس و دولت، از محل منابع صندوق توسعه ملی، به صورت ریالی سهمی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده و منابع به نحو مناسبي به بخش‌های مختلف  اختصاص يافته است، خاطر نشان كرد: از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 6 هزار میلیارد ریال به طرح‌های توسعه آب و خاک، 10 هزار میلیارد ریال به طرح‌های توسعه کشت گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس، مبلغ 17 هزار میلیارد ریال برای پشتیبانی از تولید گوشت قرمز و مبلغ 3 هزار میلیارد ریال به مناطق محروم تخصيص يافته است.

 دكتر شهيدزاده  از برنامه ريزي اين بانك برای توسعه آبیاری تحت فشار، توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه خبر داد و گفت: در نظر داريم  تا تسهیلات پرداختي به اين بخش ها در سال آینده به دو برابر برسد.
دكتر شهيد زاده با بیان اینکه بانک کشاورزی بازوی اجرایی دولت در توسعه بخش کشاورزی است، گفت: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بیشترین سرمایه را در بین بانک‌های دولتی داشته باشيم.
وي افزود: با مذاکرات انجام شده با مجلس و دولت و همچنين قول دولت و مجلس قرار شده است تا در برنامه ششم و در بودجه سال 94 و همچنین لایحه خروج از رکود، سرمایه‌ این بانک به 80 هزار میلیارد ریال افزایش یابد  كه در صورت تحقق اين امر قدرت قانونی ما 5 برابر خواهد شد  و می‌توانیم خدمات بیشتری به کشاورزان ارائه کنیم.
دكتر شهيد زاده با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین ریسک را در بخش‌های اقتصادی دارد تصريح كرد: به دلیل مسائل مختلف ناشی از حوادث غیرمترقبه، بودجه‌ صندوق بیمه محصولات کشاورزی كافي نيست و بانک کشاورزی به عنوان پشتيبان اين صندوق، هر ساله بیش از دو برابر بودجه برای این صندوق منابع تزريق مي كند. 
وی ضمن تشريح شاخص‌های توسعه بیمه گفت: تعداد بیمه‌گذاران بخش كشاورزي  از 715 هزار نفر به 2 میلیون نفر  افزايش يافته است.
دكتر شهيدزاده متذكر شد: بیمه زراعت از 2.9 میلیون هکتار به 5.8 میلیون هکتار در سال 93 افزايش يافته و سطح بيمه  باغات نيز  از 92 هزار هکتار به 502 هزار هکتار رسیده است. همچنین در بیمه دام از 3.9 میلیون واحد دامی در سال 80 ،به 14 میلیون واحد دامی افزایش یافته و بیمه طیور از 76 میلیون قطعه به 960 میلیون قطعه توسعه یافته است.
مدير عامل بانك كشاورزي در بخش دیگری از سخنانش درباره ميزان غرامت پرداختی گفت: سال 80 ، 848 میلیارد ریال غرامت پرداخت شد و اين ميزان سال 93 به 9 هزار و 753 میلیارد ریال رسید. 
وی با بيان اينكه بیش از 65 درصد منابع غرامت هاي پرداختي یارانه‌های دولت و کمتر از 35 درصد کمک‌های خود مردم بوده است افزود: برنامه ما این است که سال آینده دو برابر سال 93 منابع در اختیار بخش کشاورزی قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم نیازهای بخش کشاورزی را به طور  کامل تامین کنیم.
دكتر شهیدزاده به مطالبات معوق نظام بانکی و سهم بانک کشاورزی از این مطالبات اشاره كرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات بانک کشاورزی که متفاوت با سایر بانک‌هاست، معوقات مربوط به کشاورزانی است که دچار حوادث غیرمترقبه شده‌اند و از بازپرداخت تسهیلات خود بازمانده‌اند.
وی درباره شرایط پذیرش اسناد زمین‌های کشاورزی به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی در این بانک و این که ظاهراً محدودیت‌هایی برای پذیرش این اسناد وجود دارد، گفت: زمین و تأسیسات آتی‌الاحداث به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود و مشکلی در مورد پذیرفتن اسناد آنها به  عنوان وثیقه وجود ندارد، مگر اینکه آن زمین مشاع باشد که این موضوع نیز بر اساس ضوابط بانک مرکزی است.
دكتر شهيدزاده با بيان اينكه در حال حاضر بانک کشاورزی جزو  بانک‌های زیان‌ده محسوب نمی‌شود گفت:25 درصد از منابع سایر بانک‌ها باید به بخش کشاورزی تزریق شود در حالي كه بر اساس آمار هاي بانك مركزي  فقط 9 درصد به این موضوع اختصاص يافته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اصلاح اساسنامه بانک کشاورزی را  یکی از خواسته‌های هيئت مديره اين بانك دانست و گفت: این اقدام  به دليل افزايش سرعت خدمت‌رسانی به بخش تولید است از اين رو با مسئولان مربوطه از جمله وزیر امور اقتصادي و دارايي، مجلس شوراي اسلامي و سایر تصمیم‌گیران مذاكراتي صورت گرفته است.
دكترشهیدزاده درباره چگونگي اختصاص تسهيلات به بخش كشاورزي  اظهار داشت: با توجه به نظارتی که در این بخش وجود دارد بیش از 98 درصد تسهيلات صرف طرح‌های کشاورزی شده  و طی 2 تا 3 مرحله  وبر اساس پیشرفت فیزیکی طرح ها پرداخت مي شوند./اعتبار

ارسال نظر

آخرین اخبار