استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: دستگاه های اجرایی گلستان از توانمندی زنان در بدنه مدیریتی استان بهره ببرند.

دستگاه های اجرایی گلستان از توان مدیریتی زنان بهره ببرند

به گزارش گلستان24؛ سید مناف هاشمی ظهر دوشنبه در نشست با زنان فرهیخته استان گلستان که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: زنان و دختران جامعه از جایگاه والایی برخوردارند چراکه مردان بزرگی را در دامان خود پرورش می دهند.

وی افزود: با توجه به وضعیت کشور در حوزه اشتغال ما در حال حاضر در بخش های اقتصادی، صنعت و تولید با مشکلاتی مواجه هستیم که تحریم در بعضی بخش ها اثرات خود را گذاشته است.

هاشمی گفت: استان گلستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است و ما باید بستری فراهم کنیم تا بانوان از محل تسهیلات ارزان قیمت در این حوزه ها برخوردار شوند و ضمن ایجاد اشتغال برای خود بازار فروش محصولاتشان را فراهم کنند.


وی ادامه داد: باید به دنبال ایجاد بستر مناسب برای برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان گلستانی در پایتخت و ۳۱ استان کشور باشیم و حتی کار به جایی برسد که بانوان توانمندمان محصولات خود را به خارج از مرزهای کشور عرضه کنند.

استاندار گلستان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا صنایع ورشکسته و رهاشده را به مرحله تولید برسانیم و وضعیت اشتغال را در استان بهبود بخشیم.

هاشمی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در حوزه بانوان عقب مانده است، افزود: در طول سال های گذشته آنطور که باید نتوانستیم در حوزه بانوان کارهای خاصی انجام دهیم.

وی با اشاره به استفاده از زنان توانمند در حوزه مدیریتی استان گفت: متاسفانه هیچ بانک اطلاعاتی که حاوی مشخصات و شایستگی افراد باشد وجود ندارد که من بر اساس آن تصمیم گیری کنم.

استاندار گلستان گفت: پیشنهاد می کنم بانوان فرهیخته کشور به عنوان مدرس به استان دعوت شوند و کارگاه های آموزشی متفاوتی در زمینه های مختلف برگزار شود و جسارت بانوان را افزایش دهیم.

هاشمی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید وام های خوب با سود چهارصد تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار افراد قرار می دهد که بانوان می توانند از آن ها بهره ببرند به شرط اینکه ضمن تولید بازار کار خود را هم پیدا کنند.

استاندار گلستان گفت: تمام دستگاه های استان باید از توانمندی زنان در رده های مدیریتی بهره ببرند تا در قدم های بعدی بتوانیم از ظرفیت این بانوان توانمند در سطح کشور بهره ببریم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار