امام جمعه گنبدکاووس در جمع خدام موکب حضرت یحیی (ع) در کربلا:

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه خداوند متعال برخی از نعمت‌ها را به بندگان خاص خود می‌بخشد، گفت: عشق به امام حسین (ع) و زیارت مرقد مطهرش از جمله این نعمت‌های ویژه خداست.

خادمان زائران حسینی با دعای خیر مردم راهی کربلا شده‌اند

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در جمع خدام موکب حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس در کربلای معلی با اشاره به اینکه توفیق خدمتگزاری به زائران حسینی در ایام اربعین از جمله توفیقاتی است که نصیب هر شخصی نخواهد شد، اظهار کرد: از همه شما خادمان عزیزِ زائران حسینی می‌خواهم که شکرگزار این نعمت الهی باشید و به نوعی این توفیق را در وجود خود تثبیت کنید.

وی با بیان اینکه در چنین شرایط و فضای سرشار از عشق و امیدی که هستید به یاد امام راحل، شهدای عزیز، علما، زعمای شیعه و مراجع گرانقدر هم باشید، افزود: پدر و مادرهایتان را به ویژه آن‌هایی که دستشان از دنیا کوتاه شده و جز دعای خیر شما چیزی به یاریشان نمی‌رود فراموش نکنید و حتما در این روزها آنها را مشمول دعای خیر خود قرار دهید.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه همه ما باید سفر خود را حاصل دعای کسانی بدانیم که دعا کردند تا این توفیق و اسباب مهمانی امام حسین (ع) برای ما فراهم شود، خاطرنشان کرد: گمان نکنید که به یک باره و بدون دعا و خواست کسی از جمله پدر و مادر و یا فردی که در حق شما دعای خیری کرده است به کربلا دعوت شده‌اید.

ترابی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر لطف بزرگ خداوند بر بندگان خاص خود، ادامه داد: ایشان در روایتی که علامه مجلسی آن را در بحار‌الانوار آورده است فرموده‌اند که هر گاه خداوند متعال بخواهد به بنده‌ای خوبی کند به او یک ویژگی ممتاز می‌دهد که بهترین ویژگی‌هاست و آن عشق به حضرت امام حسین (ع) و زیارت ایشان است.

وی شرط دریافت این ویژگی و عنایت خاص خداوند متعال را پاکی و آمادگی ظرف وجودی افراد دانست و تصریح کرد: طینت انسان باید آمادگی دریافت این نعمت بزرگ الهی را داشته باشد تا خداوند متعال نیز متناسب با آن این نعمت را به او ارزانی بدارد.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه میزان قبولی زیارات ما به اندازه معرفت ما نسبت به امام حسین (ع) است، گفت: این معرفت به معنای شناخت و درک درست از جایگاه و مقام امام حسین (ع) و عشق و علاقه به این شخصیت آسمانی و الهی است که ارزش زیارت به صورت مستقیم به آن وابسته شده است.

ترابی با تاکید بر اینکه از شما بزرگواران می‌خواهم که امام شناس خوبی باشید، اضافه کرد: ائمه اطهار محل مشیت الهی هستند و هرگاه خداوند متعال بخواهد تصرفی در انسان‌ها و احوال آن‌ها بکند آن را در دل امام می‌اندازد تا او واسطه فیض و رحمت الهی و مقسم و مقدر کننده میزان آن متناسب با حب و عشق به ولایت و امامت باشد.

وی زیارت از روی شوق و عشق را مهم‌ترین و با ارزش‌ترین زیارت‌ها دانست و افزود: هر کس از روی عشق امام حسین (ع) را چه از راه دور و چه در کربلای معلی زیارت کند، علاوه بر دریافت ثواب هزار حج عمره مقبول به ثواب جهاد و شهادت هزار شهید از شهدای جنگ بدر نائل خواهد شد.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه خداوند متعال برخی از ثواب‌ها و پاداش‌ها را به صورت ویژه می‌دهد، خاطرنشان کرد: نمونه این ثواب‌های ویژه، ثواب زیارت اربعین حسینی است که به هیچ عنوان با اعمال دیگر قابل مقایسه نیست و خداوند متعال به صورت ویژه و اختصاصی آن را به بندگان خود می‌دهد.

گفتنی است حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس که از چندین روز پیش پیاده‌روی خود را از نجف اشرف به سمت کربلای معلی آغاز کرده بود پس از ورود به کربلای معلی با حضور در موکب حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس مستقر در شهر مقدس کربلا از بخش‌های مختلف این موکب بازدید به عمل آورده و گزارشی از روند اجرای کار نیز از مسوولان اجرایی و هیئت امنای این موکب دریافت کرد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار