مدیر کل فرودگاه های گلستان:

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان از استمرار پروازهای عتبات از فرودگاه بین المللی گرگان خبر داد و افزود: همزمان با ایام اربعین حسینی بالغ بر یک هزار و صد و سی و هشت گلستانی از طریق فرودگاه بین المللی گرگان به عتبات عالیات اعزام شدند.

اعزام بیش از ۱۰۰۰ گلستانی به عتبات

به گزارش گلستان24؛به نقل از کاسب امین؛  "رامین آذری" مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین اخبار فرودگاه بین المللی گرگان و اعزام زائران گلستانی به کشور عراق در ایام اربعین گفت: در آستانه ایام اربعین حسینی، در این ایام بالغ بر یک هزار و صد و سی و هشت گلستانی به کشور عراق اعزام شدند و زیارت عتبات عالیات را به جا آوردند.

وی با بیان این مطلب که فرودگاه گرگان در ایام هفته یک پرواز به کشور عراق برقرار کرده است، افزود: با توجه به استقبال مردم گلستان برای حضور در عتبات عالیات، خط پروازی نجف-گرگان-بغداد راه اندازی گردید که این پرواز ها در ایام هفته، تنها در روز یکشنبه برقرار می شود.

"آذری" تصریح کرد: از ابتدای آبان تا کنون، فرودگاه بین المللی گرگان، 6 پرواز به عتبات و عالیات را برقرار کرده است که از این تعداد پروازها شاهد سه پرواز خروجی و سه پرواز ورودی بودیم.

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در پاسخ به این سوال که میزان باری که در این ایام در این خط پروازی جا به جا گردید، چه میزان بوده است، اظهار کرد: در این ایام بالغ بر 12 هزار و 250 کیلوگرم بار از سوی فرودگاه بین گرگان جا به جا گردید.

وی همچنین از عملیات نصب فیزیکی چراغ‌های روشنایی تقرب دقیق باند 13 فرودگاه بین المللی گرگان خبر داد و افزود: عملیات نصب فیزیکی چراغهای تقرب دقیق، پس از وصول این چراغ ها، با همت و تلاش پرسنل واحد فنی فرودگاه گرگان و با نظارت اداره کل تسهیلات و سامانه های فرودگاهی در مدّت یک هفته به انجام رسید و عملیاتی شد.

"آذری" تصریح کرد: در این پروژه که با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال و از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها انجام شد، تعداد 120 عدد چراغ تقرب دقیق (Precision Approach)، 16 عدد چراغ آستانه باند (Threshold) ، 10 عدد چراغ کناره باند (Wing Bar) و 4 عدد چراغ نقطه پایان باند (End Light) نصب شد.

مدیر کل فرودگاه های بین المللی گرگان در پایان با بیان این مطلب که برای انجام این پروژه حدود 30 کیلومتر کابل کشی، بستر سازی و ایجاد هندهول انجام شده است، خاطر نشان کرد: راه اندازی این سیستم علاوه بر افزایش ایمنی پروازها، در شرایط دید کم کمک شایانی به افزایش دید خلبان در موقعیت‌یابی و تشخیص باند فرودگاه خواهد کرد.

گفتنی است، فرودگاه بین المللی گرگان، علاوه بر پرواز های داخلی همچون تهران، مشهد، زاهدان، کیش، پروازهایی همچون عراق و عربستان را نیز برقرار کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار